Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppgradera bromsar till 124

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uppgradera bromsar till 124

    Mina frambromsar börjar att krångla, bilen drar åt höger. Så nu blir det till att renovera/byta till samma, men borde det inte vara klokare att uppgradera 124ans bromsar till lite bättre som tex dessa:

    http://www.allisonsautomotive.com/products.html

    De baserar sig på Fiat 500ans bromsar och är 260mm och ventilerade jmf med 124ans original ca 228mm och oventilerade och stoppar på 25% kortare sträcka än original från 40mph (enligt försäljaren). De kostar 4290 kr för 2 st fram och frakt till Sverige.
    Vad tror ni? Någon med synpunkter? Kanske redan någon som har uppgraderat till dessa?

  • #2
    Du kan ju alltid ta klassikern o byta till Uno Turbos, då får du ventilerade skivor, moderna ok man slipper smörja ideligen samt 13" originalfälgar passar fortfarande. En uppsjö belägg finns oxå såklart.
    Har en uppsättning t min redan (pilutta dig!)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per View Post
      Du kan ju alltid ta klassikern o byta till Uno Turbos, då får du ventilerade skivor, moderna ok man slipper smörja ideligen samt 13" originalfälgar passar fortfarande. En uppsjö belägg finns oxå såklart.
      Har en uppsättning t min redan (pilutta dig!)
      Ha, ha men Fiat 500 är ju till och med nyare men du har rätt till 13" passar inte 500ans ok, men jag är ju modern så det skriker och kör med bling-bling och 14"

      Comment

      Working...
      X