Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips ang kabben på min Ritmo Cabbe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips ang kabben på min Ritmo Cabbe

    Tjena,
    skulle gärna behöve lite hjälp och tips.
    Min Cabbe har en suflett av tyg, vilket jag förstått inte är så vanligt alls, de flesta är av vinyl.
    jag lyckades kröka ett stag i stommen på sufletten och har nu lyckats få tag på en beg stomme och tak, där taket är i vinyl, men med glasrutan intakt, samt att jag sparat ramen från när jag köpte bilen i Norge. Vi har lappat de små hål som fanns i cabben och förhoppningsvis så passar rutan i ramen och att man kan limma eller "häfta" fast tyget i ramen. Vet inte var och hur man gör detta.
    Vet dock att taket är i framkant popnitat fast så det går att ta bort.. och sedan så borde det inte vara några problem att få dit det på den "nya" stommen.
    Frågan är nu.
    Vem kan man anlita?
    vem sysslar med detta?
    varit i kontakt med vissa sadelmakare här i Stockholm och dessa är inte världens mest intresserade.

    några tips? några idéer?

    tackar för alla tips

    Uffe
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    Sadelmakare, Alfa bilklädsel på k-holmen kanske
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Originally posted by pazzo View Post
      Sadelmakare, Alfa bilklädsel på k-holmen kanske
      tjena pazzo

      tack för tipset, har tyvärr varit där 2 ggr och dom är absolut INTE intresserade av min bil, den ena skulle höra av sig när jag var där och visade den men det gjorde han aldrig.
      dom är säkert seriösa men tror nog att jag lägger mina pengar på ngn som verkligen vill

      ska även tillägga att har varit i kontakt med sadelmakaren i Västberga, men nästan samma sak där oxå.. ska dock ge dom tummen upp för att de hjälpte till med tyg så jag kunde lappa de småhål som fanns
      Last edited by Fiat Abarth; 26 September 2013, 19:32.
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • #4
        Ok, surt
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Finns det inte en sadelmakare/tapetserare på Cedergrensvägen, ungefär vid hotell Attaché?
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment

          Working...
          X