Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur många mil kör ni per år?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur många mil kör ni per år?

    Tjena alla,

    lite nyfiken bara.
    ni som kör Fiat under året hur många mil kör ni?
    trodde ca 2000 mil/år var ganska normalt eller?
    om en bil som är en 09 har gått 14500 mil känns som lite mkt eller kanske inte?
    den har full historik och bytt kamrem m.m
    14500 mil är ju ca 3500 mil/år
    vad ska man säga är normalt?
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    För varje år som går så kör jag mindre och mindre, nästan bara nöjeskörning i dagsläget.... Andra köper bil för att pendla och då blir det några mil. Jag köper hellre en bil med lite fler väldokumenterade mil på mätaren än vice versa.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      600 - 900 mil typ hälften nytto mil
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Kör typ 1500-2000 mil per år fördelat på 3 bilar
        Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

        Comment


        • #5
          Jag pendlar ungefär 1500 mil per år, plus massa annat farande så uppåt 2500-3000 mil om året rullar det! Låter inget konstigt med 3500 enligt mig. Har maskinen fått jobba bra, inga korta turer med massa kallstarter. Av egen arbetserfarenhet vet jag att maskiner som inte används är ett helvete att underhålla(flygmaskiner då).
          Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
          Alfa romeo 146Ti -96
          Alfa romeo 147GTA -04
          Peugeot 206Gti -02
          Volvo V90 D3 -17

          Comment


          • #6
            6500 mil för mig. Jobbpendling
            A112 abarth 85
            Fiat 128 combi 70
            fiat 128 2d sedan 69
            Fiat 128 3p 75
            Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

            Comment


            • #7
              2000 mil i jobbet. 10 minuter till jobbet så det knappt någon pendling att tala om.
              Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

              Comment


              • #8
                Originally posted by 84jr0 View Post
                För varje år som går så kör jag mindre och mindre, nästan bara nöjeskörning i dagsläget.... Andra köper bil för att pendla och då blir det några mil. Jag köper hellre en bil med lite fler väldokumenterade mil på mätaren än vice versa.
                Hmmm precis så jag tänkte också.
                Om man kollar på en bil som ska bli en "vardaglig" bil så blir det ju en del mil/år som man kör.
                Då tänkte jag inte på bilar som är samlar bilar utan en bil man kör vardagligt.
                Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                Mina Bilar.. Past & Present!

                Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                Comment

                Working...
                X