Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reservdelar till 500 -71

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reservdelar till 500 -71

    Hejsan!
    Jag är ny här på forumet och snart ägare av en Fiat 500 -71 som jag lyckats byta till mig.
    Bilen blir min i första helgen i November då nuvarande ägare och jag genomför bytet av våra bilar.

    Jag är nybörjare i Fiatsvängen och har lite frågor om just Fiat 500.
    Min 71a är en Fiat 500 F,L om jag förstått det rätt, rätta mig gärna om jag har fel.
    Om jag söker delar, ekonomiplåt och liknande ska jag då uppge att det är en Fiat 500 F,L?
    Finns det något svenskt företag som säljer delar eller måste jag söka mig utanför rikets gränser?

    Jag hittar ingen svensk sida på nätet som tillhandahåller delar till dessa bilar men ni känner kanske till nån.
    Är reservdelar dyra att köpa?
    Har sett 500 topolino till salu men inga bilar av den modell jag snart blir ägare till så jag antar att det kan vara svårt och dyrt att få fatt i delar.

    Bilen min är ej helt komplett och jag undrar om jag ger mig in i nått som blir svårt att genomföra.

    Tacksam för svar.

    Mvh Dennis.

  • #2
    Hej!

    Kan inte 500 så bra men vet att precis allt finns att köpa till dessa bilar. Var på Imolamarknaden för en månad sedan och det fullkomligt dräller av delar , nytt som gammalt, i alla prisklasser.
    Finns flera länkar på fiatclassicclub.se där du hittar allt du kan tänka dig och en hel del till!!

    Mvh Morgan
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Tack ska du ha captainmorgan.
      Var tvungen att googla Imolamarknaden och där hade det varit riktigt härligt att få gå och rota.

      Comment

      Working...
      X