Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 128 Panorama -79

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 128 Panorama -79

    Hei!


    Gleder meg over å kunne delta på det Forum Svezia:-)

    Min Fiat 128 som skal bli daglig bruksbil, med plass til 3 glada småpojker i baksetet ved behov



    Patina finns = hotrod potensial......




    Startet med å modifisere oljekanaler i veiv




    Nyborrad blokk for Ritmo 1299cc kolvar = 86,4 + nogot høyere komp




    Lego for vuxna:-)




    Oppnar opp forbrenningsrum rundt innsugsventil - gjøres lettest med skitig topplock - bedre kontrast:-)




    Kanalerna klar på storlek




    Klar med kanaler - neste er innsetting av korte ventilstyrningar og innvendig økning av ventilseter


    Neste ut er å overhale ett sett med Solex ADDHE 40 från Ritmo Abarth....
    Supersprint 4-2-1 avgas finns
    CatCams mild 278' kam besilt

    Hoppas på lite bedre moment og effekt for rask och smidig transport.


    Mvh Remi Løvhøiden

  • #2
    Va kul, att någon vill rädda en 128 Panorama. Finns inte så många kvar.
    Då får du plocka i en 5-växlad låda också, så den blir trevligare att köra
    Lycka till!
    //R//

    Comment


    • #3
      Mkt snygg! Välkommen!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Takker!

        Usikker på gearbox. Har en Ritmo 4 trinn med 3.76 utveksling (4.40 orginalt på Panorama) - det vil bli noe bedre. 5 trinnsløsningen er fristende, men ryktene sier at den vil kontakte stabilisatorstaget ved obligatorisk senk....
        Noen med erfaring fra dette på 128??

        Comment


        • #5
          Hentet fram et gammalt Supersprint manifold til 128. Nesten 90 cm rør, indre diameter 32/36/42 mm.

          Comment


          • #6
            hej

            har en 5vxl låda i min 128a. finns ca 4mm tillgodo mellan lådan och krängningshämmaren.

            kul projekt! lycka till
            A112 abarth 85
            Fiat 128 combi 70
            fiat 128 2d sedan 69
            Fiat 128 3p 75
            Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

            Comment


            • #7
              Originally posted by radical_plus View Post
              hej

              har en 5vxl låda i min 128a. finns ca 4mm tillgodo mellan lådan och krängningshämmaren.

              kul projekt! lycka till
              annars:
              http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-127-1...item2ecd113893
              A112 abarth 85
              Fiat 128 combi 70
              fiat 128 2d sedan 69
              Fiat 128 3p 75
              Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

              Comment


              • #8
                Takker for tilbakemelding angående gearkasse:-)

                Jeg skal forsøke å få satt inn 5 trinnsboxen, men kommer ikke til å bruke selgeren over. Har betalt en ordre i oktober ifjor og har ikke hørt noe fra selger siden nyttår.......
                Mitt tap:-(
                Anbefaler å bruke EBAY med denne selgeren, da har man muligheten til å få pengene tilbake.
                Nok om det.

                Har fått bestilt samtlige deler på nytt fra annet stedm og de har kommet fram!!




                Manifold prøvemontert.... blir forhåpentligvis litt bedre enn en enkel 32 mm med 24 halsring....




                Manifold og innsugsport nå matchet - litt feil var det begge veier..... nå ca 31 mm diameter ved manifold/port.




                Slanker ned ventilstammen og tallerkenen litt - ventilen skal slipes ytterligere i 30` på tallerkenen.




                Åpnet opp ventilsetene innvendig diameter til 32 mm innsug og 29 mm eksos.




                Ryddet opp kanten nedenfor ventilsetet. Nå grovsliping av ventilseter - så gjør jeg ferdig forbrenningskamrene med noen gamle ventiler innstallert:-)

                - - - Updated - - -

                Bilen er ellers sendt til rustsveising - var litt å ta tak i under frontruta......




                aiaiai




                Bil på vei til sveis

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Abarthnor View Post
                  Takker for tilbakemelding angående gearkasse:-)

                  Jeg skal forsøke å få satt inn 5 trinnsboxen, men kommer ikke til å bruke selgeren over. Har betalt en ordre i oktober ifjor og har ikke hørt noe fra selger siden nyttår.......
                  Mitt tap:-(
                  Anbefaler å bruke EBAY med denne selgeren, da har man muligheten til å få pengene tilbake.
                  Nok om det.

                  Har fått bestilt samtlige deler på nytt fra annet stedm og de har kommet fram!!




                  Manifold prøvemontert.... blir forhåpentligvis litt bedre enn en enkel 32 mm med 24 halsring....




                  Manifold og innsugsport nå matchet - litt feil var det begge veier..... nå ca 31 mm diameter ved manifold/port.




                  Slanker ned ventilstammen og tallerkenen litt - ventilen skal slipes ytterligere i 30` på tallerkenen.




                  Åpnet opp ventilsetene innvendig diameter til 32 mm innsug og 29 mm eksos.




                  Ryddet opp kanten nedenfor ventilsetet. Nå grovsliping av ventilseter - så gjør jeg ferdig forbrenningskamrene med noen gamle ventiler innstallert:-)

                  - - - Updated - - -

                  Bilen er ellers sendt til rustsveising - var litt å ta tak i under frontruta......




                  aiaiai




                  Bil på vei til sveis






                  Jag och många andra här beställt grejer men inte har fått de på väldigt länge. Finns en annan kille som tillverkar nästan samma grejer lite billigare och han levererar alltid!
                  A112 abarth 85
                  Fiat 128 combi 70
                  fiat 128 2d sedan 69
                  Fiat 128 3p 75
                  Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                  Comment


                  • #10
                    Underbar bil!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment

                    Working...
                    X