Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 1900, en udda 50-talare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 1900, en udda 50-talare.

    Hej! Jag har skaffat mig en 1900a, från 1955. Har någon koll på dessa bilar? Motor är samma, förutom vissa detaljer. Vevpartiet och vevstakar(tror jag), kolvar vet jag ej. Toppen ska vara samma, men är insugskanalen lika så borde det vara en rejäl strypning, tycker jag. Stötfångare å lister(på a-modellen, på b vet jag inte?), inredning är ju ¨lyxigare¨. Radio, vindrutespolning, kardanaxellås(?), turbinkoppling. Säkert fler saker, men bilen sover i sin vinter sömn hos säljaren, i ett svåråtkomligt garage där den stått i snart 25 år, så det får jag kolla till våren.
    Spinn gärna vidare på dessa modeller (1400-1900), tyvärr inte lika populär som Alfa Romeos 1900. Mvh/ Matz Bergman

  • #2
    Ngt. för dig kanske.. http://www.tradera.com/item/291708/1...granluce--1952
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Nä, men det finns 1 som äger 3 sådana, orenoverade. Jag har en sedan, men en Fiat HT skulle va toppen,värre är det med delar. Till min 4-dörrars går det väl ok ,men HT-en är det värre med.

      Comment

      Working...
      X