Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe 16vt rullande projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Fuel View Post
    Brukar vara strul med orginaldumpen (läcker lätt), bytte min till en forge dv006. Rekommenderas starkt.

    Ska bli spännande att höra hur det går med din mappning. Funkar det bra kanske jag också kör in ett FC chipp i min =)
    Jo det är nog dags att byta till nåt bättre, vill ju ha en återcirkulerande så en dv 006 hade passat bra.

    Jag vet faktist inte vilket ladd mappen är för men skulle gissa på att det är runt 1,3 bar mapsensorn kan bara mäta upp till 1,5 bar iaf. Skulle få ut 300bhp så det ligger nog på gränsen av vad min turbo klarar.

    Kollad på styrservon igår och hitta en läcka på en hydralslang mellan pumpen och styrservon så nu får jag leta upp nån som kan pressa en ny slang åt mig.

    Click image for larger version

Name:	IMG-20150811-WA0000.jpg
Views:	1
Size:	99.5 KB
ID:	251554

    Hoppas man får löst det snart så man kan focusera på roligare grejer typ laddtryck ;-)

    Comment


    • Fråga Leighton om du är osäker. Det är viktigt att du ställer in laddet där det ska vara och därefter kollar lambda från 2000 rpm till varvstoppet på trean & fyrans växel.
      Last edited by Freddan72; 12 August 2015, 22:02.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • Originally posted by Freddan72 View Post
        Fråga Leighton om du är osäker. Det är viktigt att du ställer in laddet där det ska vara och därefter kollar lambda från 2000 rpm till varvstoppet på trean & fyrans växel.
        Dragit iväg ett mail till han ang laddtryck mm, Ska bli kul att se hur mycket han tänkt pressa ur min lilla snurra
        Fick ihop styrservon igår men hann aldrig kolla på mina laddtrycks problem.

        Comment


        • Har inte hänt överdrivet mycket med bilen men har hittat och fixat en laddluft läcka ett t-kors till laddtrycks mätaren hade smält o blivit sprickor i så bytte ut den mot en i mässing. Har fått mail från leighton o laddtrycket hamnar på 1,35 Bar.

          Comment


          • Dags för en uppdatering va ju bara 2 år sen ;-) jag o fiaten har flyttat så har inte haft tid o skruva så mycket. Men fått på ett toysport 2,25 catback system. Helt nöjd med det låter lite djupare i tonen än innan när jag hade original dämpare o japps. Har även bytt original dumpventiler mot en hks ssqv kopia. Bilen går fint o trivs i sitt nya garage :-D

            Click image for larger version

Name:	IMG_20170702_131216.jpg
Views:	1
Size:	89.6 KB
ID:	253213

            Click image for larger version

Name:	IMG_20170715_125907.jpg
Views:	1
Size:	107.2 KB
ID:	253214
            Har en tipo insugskam som ligger o väntar med :-)

            Comment


            • Fått på kammen nu, ställd på original markeringar än så länge. Tänkte linda grenrör med avgasbandage har haft problem med att ventilkåpan läcker vid grenrör tror det är värmen som är boven.
              Click image for larger version

Name:	IMG_20170731_205851.jpg
Views:	1
Size:	122.4 KB
ID:	253244
              Click image for larger version

Name:	IMG_20170731_210018.jpg
Views:	1
Size:	120.2 KB
ID:	253245

              Comment

              Working...
              X