Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt Fiat Punto 1999 54hk, 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag har samma fenomen på min relativt nyinköpta punto 3D 55.. Läckage nere till höger (sett framifrån)..
    De var blött nere på kylarbalken och de kan bara komma ifrån ett läckage på kylaren..
    Så det är nog fler än en punto som de händer på.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Punto GT, woop woop!

    Comment


    • #17
      Kondensvatten från kylen..?
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #18
        Originally posted by pazzo View Post
        Kondensvatten från kylen..?

        Tror inte de, får ju fylla på vatten, och ju mer vatten/glykol det finns i kylarn så känns de som de läcker mer

        Comment


        • #19
          Grattis till bilen! Det är standardfel att topppackningen går på dem, så det har nog hänt nu.
          Bakre bärarmarna ska man inte kunna vicka på alls och hjulen ska stå helt rakt. Typfel 2!

          Bytte till vita blinkers jag med.. Följ den projekttråden här:
          http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...lj%E5p-I-R-I-P!

          (Nu skrotad)
          Last edited by per; 20 May 2014, 01:15.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            På min bil så rann det även ut glykol i botten på bakre ljuddämparen.. Hoppas de inte gör det på din.
            -------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Punto GT, woop woop!

            Comment


            • #21
              Originally posted by stormjacke View Post
              På min bil så rann det även ut glykol i botten på bakre ljuddämparen.. Hoppas de inte gör det på din.


              Tror inte det är packningen som gått, den drar ju ingen olja.. och den ser fin ut. Tror snarare "kylet" har spruckit i "skarven" mellan kyl och behållare.

              Går hur fint som helst, inte orolig på tomgång eller liknande. Ryker inget...Bara tömmer ur all kylarvätska när man fyllt på när bilen står på tomgång.

              Comment


              • #22
                Ja det är klart, rinner det rätt ut på backen är det läckage, men annars är det topppackningen. Behöver inte påverka oljeförbrukningen.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #23
                  Originally posted by per View Post
                  Ja det är klart, rinner det rätt ut på backen är det läckage, men annars är det topppackningen. Behöver inte påverka oljeförbrukningen.


                  Ingen som har ett kyl liggandes till en billig peng?

                  Comment

                  Working...
                  X