Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skokloster 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Vi var några tappra själar som vågade oss ut i kylan. Har aldrig sett så lite bilar vid Skokloster som i år. Det var ändå trevligt att träffas!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #47
      Här var alla tappra
      Vi hade just ställt upp, de var mycket trevligt.. våfflor med grädde trevligt sällskap, levererat lite fälgar mm..
      Click image for larger version

Name:	unnamed-2.jpg
Views:	1
Size:	113.0 KB
ID:	249339
      Last edited by pazzo; 1 May 2014, 16:38.
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #48
        Click image for larger version

Name:	unnamed-3.jpg
Views:	1
Size:	76.0 KB
ID:	249340
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #49
          Originally posted by 84jr0 View Post
          Vi var några tappra själar som vågade oss ut i kylan. Har aldrig sett så lite bilar vid Skokloster som i år. Det var ändå trevligt att träffas!
          Ses nästa år! Alfan fick ej rulla till klostret denna gån och nästa år kommer jag i min nyinköpta 20vt perla bianca som jag hämtar nu på lördag!!!
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #50
            Tack alla, riktigt trevligt!
            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

            Comment


            • #51
              Originally posted by plant View Post
              Ses nästa år! Alfan fick ej rulla till klostret denna gån och nästa år kommer jag i min nyinköpta 20vt perla bianca som jag hämtar nu på lördag!!!
              Köpte du den som låg ute på blocket? Älskar den färgen, saknar coupen efter att spanat in Fuels röda som påminner om min gamla.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #52
                Det var kul att träffas och jag bockar av mitt första besök på Skoklosterträffen. Kan definitivt tänka mig fler gånger. Blev en del bilder tagna under tagen, lägger upp några av dem senare.
                Fiat Barchetta - 97

                Comment


                • #53
                  Man hade kunnat tro att det var 1:a mars och inte maj idag... Kallt var det men trevligt.
                  Christian

                  Kör nu:


                  I garaget:

                  Comment


                  • #54
                    ...

                    Originally posted by 84jr0 View Post
                    Köpte du den som låg ute på blocket? Älskar den färgen, saknar coupen efter att spanat in Fuels röda som påminner om min gamla.
                    Kunde inte låta bli! 😊 synd bara att det inte var en Giallo Ginestra men det är den näst vackraste iaf. Kommer låta plåtis plocka bort vingen och lacka om project nr 1. Nr. 2 blir att sänka och byta avgas för bättre muller
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by plant View Post
                      Kunde inte låta bli!  synd bara att det inte var en Giallo Ginestra men det är den näst vackraste iaf. Kommer låta plåtis plocka bort vingen och lacka om project nr 1. Nr. 2 blir att sänka och byta avgas för bättre muller
                      Btw, dum som jag var lät jag min gula rulla iväg med turbo plus-fälgarna i tron om att jag ej behövde dem mer. Nu måste jag söka nya sådana så pm:a mig om ni har med pris!
                      /Giallo Ginestra

                      Comment


                      • #56
                        Det var jätte trevligt,lite bilar men fullt tillräckligt,131:an fick stånka på med fullt bagage,det blev över 100mil denna resa o mätaren passerade då 6300mil o den hann bli skitig innan skokloster men bilar är till för att användas,jag har inte läst i någon instruktionsbok att dom inte tål snö o blött väder,visst 131:an rostar flitigt oavsett!

                        Längtar redan till nästa Skokloster, tack alla som jag träffade,trevligt o väl mött nästa år, o tack Pazzo för fälgarna,dom var fina!

                        Affe
                        4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                        2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                        Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                        Punto 80 ELX 16v -01
                        Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                        Ducato 2,5TD -92 flak
                        Tel 070-5512431

                        Comment


                        • #57
                          Detsamma allihop, det var skittrevligt trots kylan och inga problem att få plats..
                          Man hittar alltid dubbelt så många att prata med än man trodde innan.
                          Slänger upp lite bilder under.. Bilder.

                          Originally posted by plant View Post
                          Kunde inte låta bli! �� synd bara att det inte var en Giallo Ginestra men det är den näst vackraste iaf. Kommer låta plåtis plocka bort vingen och lacka om project nr 1. Nr. 2 blir att sänka och byta avgas för bättre muller
                          Oj!! Grattis!
                          Last edited by per; 2 May 2014, 00:26.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Alf View Post
                            Det var jätte trevligt,lite bilar men fullt tillräckligt,131:an fick stånka på med fullt bagage,det blev över 100mil denna resa o mätaren passerade då 6300mil o den hann bli skitig innan skokloster men bilar är till för att användas,jag har inte läst i någon instruktionsbok att dom inte tål snö o blött väder,visst 131:an rostar flitigt oavsett!

                            Längtar redan till nästa Skokloster, tack alla som jag träffade,trevligt o väl mött nästa år, o tack Pazzo för fälgarna,dom var fina!

                            Affe
                            Varsågod kul att du är nöjd me dem
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • #59
                              Oj den vill vi se bilder på Plant :-)
                              Ja ni som åkte bar tappra, annat går ej att säga.
                              Vore kul o försöka ses lite oftare eller åka ihop till några evenemang i sommar.

                              Originally posted by plant View Post
                              Ses nästa år! Alfan fick ej rulla till klostret denna gån och nästa år kommer jag i min nyinköpta 20vt perla bianca som jag hämtar nu på lördag!!!
                              JH

                              20vT

                              Comment


                              • #60
                                Fy bubblan! Snöööööö!!
                                Själv var jag i Brasilien, så kunde "tyvärr" in delta i år.

                                Men tack för bilderna iaf!
                                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                                http://www.garaget.org/?car=38250

                                Comment

                                Working...
                                X