Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag blev med Fiat Panda 4x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Provat en Panda 4x4 twinAir idag - svårt att växla på signal och hålla igen med en sån..
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • Hej,
      Jag har en Fiat Panda 4x4 från 2013 med 85 Hk motorn.
      Är det någon som provat att ”chiptrimma” motorn och vad
      har ni för erfarenhet av detta ?
      Mvh Robert Sollare

      Comment


      • Ja, då har jag bytt tillbaka Pandan mot Alfan (Mito 140 hk TCT) och dottern är nöjd.
        Detta underbara lilla fordon kommer icke att lämna vår familj, 8100 mil på mätaren gör att det kommer vara vårt vinterfordon många år framöver.
        Lacken verkar klara svenska vintrar riktigt bra till skillnad mot Alfans rosso.
        En otroligt charmerande vagn må jag säga.


        Eder Günther

        - - - Updated - - -

        Ja, då har jag bytt tillbaka Pandan mot Alfan (Mito 140 hk TCT) och dottern är nöjd.
        Detta underbara lilla fordon kommer icke att lämna vår familj, 8100 mil på mätaren gör att det kommer vara vårt vinterfordon många år framöver.
        Lacken verkar klara svenska vintrar riktigt bra till skillnad mot Alfans rosso.
        En otroligt charmerande vagn må jag säga.


        Eder Günther

        Comment


        • Pandavänner!

          Har sedan en tid besvärats av knakande framvagn och min verkstad hittar inte felet trots skaktest hos bilprovningen. Spindellederna byttes då en var glapp men detta hjälpte inte. Inga knak hörs vid vanlig körning på landsväg, knakandet uppkommer oftast vid start med hjulutslag. Även vid låga hastigheter och inbromsning kan det knaka till.
          Teorier om bussningar till subframen har framförts men verkstaden har inte hittat något glapp. Jag har nu rullat 8700 mil med Pandan och knakandet har pågått de sista 200 milen. Mycket enerverande då bilen i övrigt fungerar toppen.

          Vad tror ni att det kan vara?

          Eder Günther

          Comment


          • Lite Wild and Crazy

            Har sedan en tid besvärats av knakande framvagn och min verkstad hittar inte felet trots skaktest hos bilprovningen. Spindellederna byttes då en var glapp men detta hjälpte inte. Inga knak hörs vid vanlig körning på landsväg, knakandet uppkommer oftast vid start med hjulutslag. Även vid låga hastigheter och inbromsning kan det knaka till.
            Teorier om bussningar till subframen har framförts men verkstaden har inte hittat något glapp. Jag har nu rullat 8700 mil med Pandan och knakandet har pågått de sista 200 milen. Mycket enerverande då bilen i övrigt fungerar toppen.

            Vad tror ni att det kan vara?

            Testa att hissa upp Pandan och spraya överallt på framvagnen och se om det hjälper .
            Mvh Robert Sollare

            Comment


            • Tillbaka på forumet

              Originally posted by Robert Sollare View Post
              Har sedan en tid besvärats av knakande framvagn och min verkstad hittar inte felet trots skaktest hos bilprovningen. Spindellederna byttes då en var glapp men detta hjälpte inte. Inga knak hörs vid vanlig körning på landsväg, knakandet uppkommer oftast vid start med hjulutslag. Även vid låga hastigheter och inbromsning kan det knaka till.
              Teorier om bussningar till subframen har framförts men verkstaden har inte hittat något glapp. Jag har nu rullat 8700 mil med Pandan och knakandet har pågått de sista 200 milen. Mycket enerverande då bilen i övrigt fungerar toppen.

              Vad tror ni att det kan vara?

              Testa att hissa upp Pandan och spraya överallt på framvagnen och se om det hjälper .
              Mvh Robert Sollare
              Knakandet upphörde av sig självt vid ca 9000 mil och i skrivande stund har Pandan avverkat 11260 mil utan problem. Det verkar som våra Pandor är högvilt, senaste jag såg till försäljning gick för drygt 70 tusen, en 2013 års modell med 12 000 mil på mätaren. Jag kommer aldrig att sälja min Panda.
              Erik A alias Günther

              Comment


              • Kul! Grattis
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment

                Working...
                X