Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiatnytt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tre saker stör mig... 1. Lite tråkig instrumentbräda, är väl där man möjligtvis kan kalla den budgetbil..annars tycker jag den är riktigt snygg! 2. Dragvikt på 800 kg....skärp er för F-N !!!! 3. Varför så klena motorer? I med 140 hästaren , både diesel och bensin!! MINST!!
    captainmorgan

    Comment


    • Originally posted by captainmorgan View Post
      Tre saker stör mig... 1. Lite tråkig instrumentbräda, är väl där man möjligtvis kan kalla den budgetbil..annars tycker jag den är riktigt snygg! 2. Dragvikt på 800 kg....skärp er för F-N !!!! 3. Varför så klena motorer? I med 140 hästaren , både diesel och bensin!! MINST!!
      Jo, tyvärr så har Fiat sagt att en Abarth-version är utesluten då det är en budgetbil.

      Hmmm, well, om budgetbilar kommer se ut som den här så är det OK med mig.

      Comment


      • Så var jag på gamla Klasèn Bil / Nya Hedin Bil Bilvaruhuset i Halmstad idag. Kollade bl.a in nya Tipo. Eeeh vaddå budgetbil..? Känns inte budget överhuvudtaget mer än plasten runt radion då..!

        Riktigt, riktigt snygg i verkligheten och kändes solid och fin i inredningen. Kom inte och jämför med Dacia eller nått sånt skit.. finns alla möjligheter att detta blir en hit faktiskt!!
        captainmorgan

        Comment


        • Click image for larger version

Name:	Fiat släp.jpg
Views:	1
Size:	161.5 KB
ID:	252212
          Varför inte höja priset med en 1000 lapp och skicka med en sådan här släp så man inte riskerar överlast. Och så börjar det bli som vanligt byta åf, tappa försäljning och en hemsida som inte vet något om Tipio

          Comment


          • Haha!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Originally posted by P.österberg View Post
              Varför inte höja priset med en 1000 lapp och skicka med en sådan här släp så man inte riskerar överlast. Och så börjar det bli som vanligt byta åf, tappa försäljning och en hemsida som inte vet något om Tipio
              http://www.fiat.se/kampanjer/tipo ??
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • Lanseringsversionen innehåller

                Eluppvärmda ytterbackspeglar
                Delbara/fällbara baksäten

                Bara det får mig att vilja beställa 2 bilar direkt...
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • Jo den har visst kommit in på deras hemsida. Men all normal marknadsföring om man har en stor nyhet lägger man först och inte sist.

                  Comment


                  • Originally posted by 84jr0 View Post
                    Lanseringsversionen innehåller

                    Eluppvärmda ytterbackspeglar
                    Delbara/fällbara baksäten

                    Bara det får mig att vilja beställa 2 bilar direkt...
                    Min Volvo ifrån 1992 hade eluppvärmda och elstyrda backspeglar
                    Fällbara säten är väl standard i alla bilar sedan 70-talet? Iofs har inte min Alfa det..

                    Jag kunde inte låta bli o skriva, om det nu var en av de tyngsta anledningarna till att du blev sugen på bilen
                    Kör just nu:
                    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                    Fiat Barchetta - 96
                    Fiat 127 1,05L - 77
                    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                    Comment


                    • Originally posted by Fredriksda View Post
                      Min Volvo ifrån 1992 hade eluppvärmda och elstyrda backspeglar
                      Fällbara säten är väl standard i alla bilar sedan 70-talet? Iofs har inte min Alfa det..

                      Jag kunde inte låta bli o skriva, om det nu var en av de tyngsta anledningarna till att du blev sugen på bilen
                      Jag hoppas att alla förstod ironin i inlägget. Utrustningen som de lyfter fram borde vara självklar standard.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • Haha okej, jag var en av dem som inte förstod, uppenbarligen
                        Kör just nu:
                        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                        Fiat Barchetta - 96
                        Fiat 127 1,05L - 77
                        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                        Comment


                        • Originally posted by P.österberg View Post
                          Jo den har visst kommit in på deras hemsida. Men all normal marknadsföring om man har en stor nyhet lägger man först och inte sist.
                          Eh, nej?

                          Det beror väl på vilken bil de anser säljer bäst i det geografiska området, i kombination med modellen de får som mest vinst på. Om de tjänar mindre per såld Tipo än, låt oss säga 500, så kommer fortfarande 500 synas mest i marknadsföringen. Även om Tipo är en nyhet.

                          Comment


                          • Prova Fiat Tipo..

                            http://www.quattroruote.it/news/prov...nge_video.html
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • ...och kombin!

                              http://tv.quattroruote.it/le-prove-d...-station-wagon
                              Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                              Comment


                              • Full pott för Giulia, Kul!
                                Men tråkigt att Fiat lägger allt krut på Alfa och inte på huvudmärket.

                                http://www.carmagazine.co.uk/car-rev...o-2016-review/
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X