Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw-tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Wow. En liten läckerbit. Kompakt och bulligt muskulös design. Har själv funderat på en sån eller en Cayman.
    Trodde inte du gillade tyskt, annars hade jag tipsat om Mercedes 500 E (W124). Den har nog allt på din ursprungslista förutom bränsleförbrukningen. Lycka till, men nu när du skaffat tysk bil har du inget som går sönder längre...

    God Jul och Gott Nytt År
    Goran
    Sportbilshistoria:
    12-16 Coupé Fiat 20VT -98
    08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
    06-10 Porsche 924 N/A -83
    01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
    97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

    Comment


    • #17
      Grattis!

      Den är väldigt lik min i race setup

      Blir det track days med denna?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #18
        Tackar, ja jag måste nog ha en bana för att lära mig bilen fullt ut.. Den är rätt respektingivande i nuläget!

        Goran - att tyska bilar inte går sönder.. Du skojar hoppas jag? du ska höra alla klonk o missljud i Z4an som tydligen lär vara helt normala.. och bara klonket i dörrarna: Fiat Coupen vinner den duellen lätt trots 27000mil.
        (Det gick sönder 1 originalkomponent på Coupen senaste åren - en Bosch-givare. )
        500E är den enda mercan jag skulle köpa utom SLS (som jag fick köra för några år sen), lustigt att du tog upp den! Ett riktigt jäkla autobahnlok till skillnad från Z4an. Som ser ut som en taxi! Jätteroligt.
        En Porsche kommer det dock aldrig bli, speciellt inte en Cayman.

        Ante: kort svar: aplitet! En fruktansvärt trång och opraktisk bil.
        Hade en kompis med en Z3 M Coupe för 10år sen som jag alltid körde ifrån haha. Men den var för trång för mig, jag fick inte ens plats så som jag sitter. Z4 kollade jag direkt när den kom 2006 och den fick jag däremot plats i. Jag tror du får plats du med, men man får inte ha för mkt bagage. Speciellt i en M Coupe som har batteriet i bagaget, 3.0Si Coupe har däremot batteriet under golvet då den bara har en ljuddämpare. Så typ 30% större bagage..
        Last edited by per; 24 December 2014, 17:20.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          En kompis som är BMW-nörd var inne hos BMW för några år sedan och klagade på klonkande och diverse missljud i sin rätt nya nyinköpta BMW . Efter ett flertal besök utan något märkbart resultat/förbättring meddelade BMW att det inte fanns några fel på bilen. Det som klonkade och lät var inget fel utan en egenskap....slut på diskussionen...!
          captainmorgan

          Comment


          • #20
            Originally posted by captainmorgan View Post
            En kompis som är BMW-nörd var inne hos BMW för några år sedan och klagade på klonkande och diverse missljud i sin rätt nya nyinköpta BMW . Efter ett flertal besök utan något märkbart resultat/förbättring meddelade BMW att det inte fanns några fel på bilen. Det som klonkade och lät var inget fel utan en egenskap....slut på diskussionen...!
            Vi kan säga såhär: Inget bilföretag är perfekt. Alla märken har sina kända problem (Volvo - framvagn, Opel - rost) etc etc. Man kommer aldrig ifrån problem då bilföretagen kan spara in på en viktigt skruv (och göra den i skitmaterial) bara för att spara några ören.
            Så det är bara att gilla läget o ta hand om sin bil på bästa sätt och serva och underhålla den. Oavsett märke / modell. Mycket handlar ju om ägaren, inte bara om bilen. Sätt människor som har nya (DYRA!) Bmw's / Audi's / Porschar etc som åker till biltema och köper motorolja.
            Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

            Comment


            • #21
              Nä ingen är perfekt men jag tycker attityden från BMW var lite stöddig. Det som är ett fel på andra bilar är en egenskap på deras..! Var bara menat som ett tips till Per.. är där klonk så är det en egenskap, inte ett fel...!
              captainmorgan

              Comment


              • #22
                Grattis!
                http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

                Comment


                • #23
                  Det man först märker med BMW är hur bra Fiat är och hur lite folk pratar om det.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #24
                    Hej Per, grattis! Ska bli kul att se den till våren!
                    à la London designmarknad - www.alalondon.se

                    Comment


                    • #25
                      Se där ja, grattis Per!
                      Den passar dig fint, glöm inte spara till hockefrilla och liten mustasch till våren så blir det utmärkt.
                      Snygg! Stolarna ser sköna ut, eller ser de skönare ut än de är i verkligheten?
                      Hur snabb är den jämfört med din gamla Coupé? (ärligt nu, inget säljarsnack.. )

                      Ska bli kul att se den på fika till våren! Vi får väl döpa om det till Bangle-fika så du får vara med...
                      Coupé 20VT LE -99 Svart
                      Camaro V8 1LE -14 Röd
                      Huracan V10 610-4 -14 Grå
                      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                      Comment


                      • #26
                        Äh jag åker väl Argentan då.
                        Jotack, den är ok. Väldigt väl ihopskruvad och styv kaross. Blir väl så när man gör en cab till coupe.
                        Jämfört med Fiat Coupen verkar den ha runt 100hk mindre. Visst, det är sugmotor och bilen väger 150kg mer men jag hade nog väntat mig mer. Iofs vet jag inte exakt vad effekten var i min Coupe.
                        Vem vet, den kan ju ha något fel. Ska byta stift och kolla komp hursomhelst. Men den går jämnt o fint, så det handlar nog bara om att man är bortskämd med Fiaten.

                        Stolarna ser snygga ut men har varken justerbart svankstöd eller nackstöd, jag får ont efter 20mil. Resan t Ringen och Paris i höstas i Coupen som var en ren fröjd skulle nog inte bli lika kul i Z4an..

                        Det värsta är att den känns väldigt TORR, själlös kanske. Många påstår att det är typiskt tyska bilar. Totala motsatsen till Fiat Coupe som får en att känna sig speciell bara att sitta i..
                        Tittade även på en rätt sliten Ferrari 456 som dock gick friskt och var helt fantastisk att köra. Såhär i efterhand skulle man kanske försökt köpa den, men man hade kanske inte kunnat använda den på riktigt samma sätt.

                        Men som sagt, jag ska ge den en chans ngt år nu, fixa felen och testa ngn bandag kanske.

                        Något den slår Fiaten på är raritet, tillverkades endast 4500 Z4 mot 75000 Fiat Coupe.. Och min är en av 38st svensksålda Z4 M Coupe.
                        Last edited by per; 28 December 2014, 01:18.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #27
                          Chris Bangle går loss på premiären i Geneve 2006

                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            Grattis till bilen Per!

                            Fin motor i dom där!
                            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                            Comment


                            • #29
                              Tack, ja den är ok men man är ju bortskämd med kraften och sången från Fiatfemman.
                              Den i en 200kg bantad Z4 hade varit nåt!
                              Last edited by per; 20 February 2015, 10:10.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #30
                                Påställd!

                                Fixat knak i framvagn (lösa stag i motorrummet) samt toe-in (var 4.5mm. Troligen pga av länkarmsbyten). Så nu är den tyst och har fin styrkänsla.

                                Makalöst hur en så långmilad bil kan vara så gnisselfri och solid. Motsatsen till Argentan kan man säga.
                                Men man åker hellre Argentan en sommardag i stan. Z4an är osmidig och rätt instängd, bra AC dock!

                                Näst kommer lite utbuckling av bucklor och sen puts o vax.

                                Click image for larger version

Name:	IMG_0967b.jpg
Views:	1
Size:	201.9 KB
ID:	251378

                                Köpte även några 19-tummare som skall på när jag fått råd att köpa däck..

                                Click image for larger version

Name:	IMG_0617.jpg
Views:	1
Size:	85.6 KB
ID:	251379
                                Last edited by per; 15 June 2015, 16:13.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X