Announcement

Collapse
No announcement yet.

rerervnyckel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rerervnyckel

    hej
    var beställer man egentligen en reservnyckel?
    har en Punto 2003 så det är ett chip i den.
    tacksam för tips
    Gosia


    en annan fråga: bakrutetorkaren har en såndär integrerad del dvs själva gummibiten men det finns också som en tunn metallskena som man sätter fast den med. jag hittar bara en sådan skena... skall det vara två (en på varje sida)? Kan man få tag på en sådan någonstans?

  • #2
    Har du code kortet så kan en Fiat verkstad hjälpa dig. Har du inte det så sägs det att en låsmed kan klona nyckeln.

    Ang vindrutetorkaren så lär mekonomen kunna skaka fram en annars finns den på Fiat verkstan.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Den har antagligen kryptokod som min -00 och den går inte lätt att kopiera utan papper..
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Bakrutetorkaren är antagligen av samma konstruktion som på Punto. Köp ett standard överlångt torkarblad på Biltema för 20kr, bryt loss armen så du bara har gummit och de två metallskenorna kvar, fram med avbitartången och kapa till rätt längd, montera!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          jo men jag har tom kommit på denna lösning och varit på Biltema men jag tyckte det såg ut att det bara var en tjockare och bredare skena men då tar jag mig en titt igen då. Tack!

          - - - Updated - - -

          - - - Updated - - -

          ok, jag har ett kort som var med vid köp, så då alltså en auktoriserad fiat verkstad...?

          Comment


          • #6
            Man kan beställa en ny nyckel som är rätt skuren till din bil för ca 250kr. När man beställer uppger man koden som du har på kortet. När du fått hem nyckeln så ska den programmeras och jag känner inte till något program som kan göra det så du kan göra det själv. Kollade i MultiEcuScan för säkerhets skull men hittar inte det och jag vill minnas att utvecklaren hade skrivit tidigare att denna funktion ville han inte bygga in. Så du blir tvungen att besöka en Fiat verkstad som kan både beställa nyckeln och koda in den. Säg att nyckeln kostar mer än 250kr, låt oss dubbla priset till 500kr och verkstans timpris på 1000kr så kan du räkna vad det kan kosta för det borde inte ta mer än 1h att beställa och koda in allt.

            Här kan man beställa nyckeln: http://www.car-keys-online.com/fiat-...key-3964-p.asp
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Tack för alla svar

              Comment

              Working...
              X