Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hemsidan (domänen fiatklubben.nu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemsidan (domänen fiatklubben.nu)

    Vem administrerar domänen fiatklubben.nu?

    Jag tycker den borde snyggas till.. Ser rätt tråkig ut med enbart en länk till forumet.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Punto GT, woop woop!

  • #2
    Förklaringen har du i andra stycket.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

    Comment


    • #3
      Håller med dig men ingen har haft tid över för design för att koda ihop det men idéer fanns det gott om
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        De går ju på en blink att snygga till den, för mig t.ex. som besitter en del webdesign kunskaper.
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Punto GT, woop woop!

        Comment


        • #5
          Originally posted by stormjacke View Post
          De går ju på en blink att snygga till den, för mig t.ex. som besitter en del webdesign kunskaper.

          Eeeh.... du anar nog inte riktigt hur otroligt välkommen du är till Fiat Classic Club...om du skulle vilja det..! Kan nästan på stående fot lova gratis medlemskap i typ en livstid..

          Mvh

          Morgan Andreasson / Klubbmästare Fiat Classic Club
          captainmorgan

          Comment


          • #6
            Finnes de några önskemål om hur hemsidan skulle se ut? Alternativt vad som skulle finnas med osv?
            -------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Punto GT, woop woop!

            Comment


            • #7
              Om du undrar om FCC:s hemsida så har du helt fria händer . Gärna med Italienska färger förstås. En webbshop av något slag har vi tittat på länge men ingen kan få till det med den gamla hemsidan som är från 1982 ungefär..!
              Finns ju en del information som helst ska följa med till en ny sida. Samma funktioner som nu men användarvänligt och uppdaterat. Allting ligger hos one.com .
              Last edited by captainmorgan; 31 January 2015, 13:34.
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                Vi snackade tidigare om en levande sida som är integrerad med forumet och sociala medier där vi finns som Facebook och instagram. Man skulle även försöka få till samarbete med någon tidning som skriver om italienska fordon som man skulle kunna visa på första sidan. Även GDS guider skulle man kunna ha där mm. Handlar lika mycket om integrationer som design.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Hur ser den "gamla" hemsidan ut då?
                  Vill gärna ha nååågot att utgå efter
                  Förutom de så har jag inte en blekaste aning om vad som ska finnas på klubbens hemsida.
                  Vilket gör att jag har svårt att veta hur den ska se ut.. Mer input!

                  (webshop, facebookande och instagram kan jag inte defenetivt inte med så ha inte för höga förhoppningar)
                  -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Punto GT, woop woop!

                  Comment


                  • #10
                    www.fiatclassicclub.se heter sidan. Är byggd på en gammal version av Vbulletin.. Det vi behöver är en uppgradering till en ny version(nyaste..?) samt ett helt nytt utseende.
                    Webshop finns färdiga men går tydligen inte att ha på bef. sida då den är för gammal. Vi ska kunna ha små loggor för våra samarbetspartner och andra Fiatsidor som denna som man
                    klickar på för att komma hit eller till någon annan sida. Idag har vi loggor för MHRF,Facebook, och Trofeoabarth samt generalagenten.
                    Det måste vara lättare att lägga in bilder osv men den programvaran finns vad jag förstår i nyare VBulletin. Det är "bara" att någon med lite kunskap om datorer kan och vill sy ihop paketet
                    med en ny modern och roligare design. Jag kan absolut ingenting om detta .. jag är fullständigt obildbar i datorkunskap och programvaror..
                    Om det är så att du skulle ge dig på detta så är det ingen större tidspress även om vi har behövt en uppdatering länge. Hade den varit klar till sommaren är det ju väldigt bra.
                    captainmorgan

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by captainmorgan View Post
                      www.fiatclassicclub.se heter sidan. Är byggd på en gammal version av Vbulletin.. Det vi behöver är en uppgradering till en ny version(nyaste..?) samt ett helt nytt utseende.
                      Webshop finns färdiga men går tydligen inte att ha på bef. sida då den är för gammal. Vi ska kunna ha små loggor för våra samarbetspartner och andra Fiatsidor som denna som man
                      klickar på för att komma hit eller till någon annan sida. Idag har vi loggor för MHRF,Facebook, och Trofeoabarth samt generalagenten.
                      Det måste vara lättare att lägga in bilder osv men den programvaran finns vad jag förstår i nyare VBulletin. Det är "bara" att någon med lite kunskap om datorer kan och vill sy ihop paketet
                      med en ny modern och roligare design. Jag kan absolut ingenting om detta .. jag är fullständigt obildbar i datorkunskap och programvaror..
                      Om det är så att du skulle ge dig på detta så är det ingen större tidspress även om vi har behövt en uppdatering länge. Hade den varit klar till sommaren är det ju väldigt bra.
                      Hej Kapten. Dock är det en helt annan sida med ett helt annat forum... Visst får han hjälpa er - men fiatklubben.nu är något helt annat.
                      à la London designmarknad - www.alalondon.se

                      Comment


                      • #12
                        Jaa de kan nog förklara en hel del, för jag har länge funderat på varför i hela friden de finns två fiatforum som är snarlika. Väldigt förvirrande.

                        Morgan: Nog skulle jag kunna piffa upp classic clubs hemsida. Men jag tänker inte lova något här och nu för jag vet själv att jag är inte så snabb alla gånger. Så de där med 'ingen tidspress' låter bra.
                        Kan ge det ett försök fram till sommaren, på ett ungefär.

                        Men vem är de som håller i adressen fiatklubben.nu? Är det du 84jr0?
                        -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Punto GT, woop woop!

                        Comment


                        • #13
                          Apropå en sak till.

                          Vad är Fiatklubben då 'egentligen'? Vem håller och styr i det sällskapet? Eller är det bara ett fritt svävande forum långt uppe bland molnen som inte har någon fast plats?
                          -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Punto GT, woop woop!

                          Comment


                          • #14
                            Rätta mig om jag har fel men Fiat Classic club är riktig klubb med styrelse och hela kitet medan fiatklubben är bara ett gäng entusiaster utan någon styrning alls. Jag är inte mer än vanlig moderator som sällan behöver gripa in som hängt på forumet några år och träffat många av medlemmarna. Per är administratör över forumet och han har varit med från början när Jimmy Särås drog igång forumet. Peter som inte är lika aktiv längre äger servern som forumet snurrar på och även domänen fiatklubben.nu.

                            Historiskt sett har vi skramlat ihop pengar när det var dags att förnya domänen men på senare tid har vi bytt namn till fiat forum Svezia för detta är ändå bara ett forum och ingen klubb. Domänen ligger kvar för att de flesta känner till forumet under den domänen.
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              Hej Jacke, det är jag och Chorus som är admins på detta forum och Jeper har hand om domänen där själva hemsidan ligger. Den är just nu i träda som du märker! De fungerande delarna är detta forum (som moderniserades för första gången på 12 år för lite drygt 1 år sen) och depån där vi kan kolla varandras högupplösta bilder samt ha som bildbank:
                              sfk.ibk.se/depa.
                              Det står en del förklarat i "Välkommen-tråden" under Allmänt om du sett den.

                              Hela iden med detta forum är att vara fritt från irriterande reklambanners och gratis för alla. När vi drog igång 2001 fanns bara Fiat Classic Club som alternativ och de hade då inget forum el. likn. Det är en regelrätt Klubb än idag med medlemsavgift osv.

                              Fiatklubben.nu är en äldre pekad länk sedan detta kallades Fiatklubben och inte Fiat Forum Svezia som nu. Varför kallades vi Fiatklubben då? Ja, Jimmy Särås och Jesper som startade själva sidan tänkte nog inte så mkt på Classic Club, vi var då knappt välkomna där. Mkt kaffe o kaka och förkrigsbilar haha.

                              Sidan ligger egentligen som sfk.ibk.se. Vi är ju som du mkt riktigt misstänker, inte någon vanlig "klubb" utan ett community liknande Alfapower (för Alfa) eller Autopower (BMW). Båda dessa finns ju paralellt med de vanliga klubbarnas hemsidor m forum etc. De fortlever i högsta välmåga och det tänker vi oxå göra såklart, i många år till.
                              Är själv medlem sedan -97 i Classic Club och visst kan där behövas lite puts, bara att sätta igång skulle jag tro!
                              Last edited by per; 3 February 2015, 08:51.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X