Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hemsidan (domänen fiatklubben.nu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Se där, Almir hann klicka först!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Intressant läsning!

      Okej, så det här med andra ord knytpunkten där alla fiatister sitter å hänger. (uppenbarligen!)
      Skulle det vara av intresse för samtliga som deltar i den här tråden - att bemötas av en lite roligare sida när man stiger in på ve ve ve punkt fiatklubben punkt nu, istället för att bemötas av en färglös synonym för 'under construction'?

      För en liiiite roligare sida erbjuder jag mig att göra 'for free' (vill bara poängtera), även om den ändå huvudsakligen pekar vidare mot det här forumet via en klickbar länk.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Punto GT, woop woop!

      Comment


      • #18
        Jo, det är skillnad på FCC och Fiatklubben.nu Jag är inte ute efter att ställa till det för någon. Jag ser heller ingen konkurrenssituation mellan sidorna.
        Alla gillar Fiat på båda ställena och jag hoppas och tror att alla är välkomna på båda sidorna. Jag är nog mer på denna sida trots att jag sitter i FCC:s styrelse sedan fyra år tillbaka.
        Sedan FCC tog sig in på facebook har aktiviteten ökat på nätet och det är bra men det funkar inte som ett riktigt forum.
        Vad som är "riktig klubb " idag finns det många åsikter om.
        Fiat Forum Svezia är ett fantastiskt bra forum för en galenpanna som jag. En del känner jag bara till namn som t.ex Greger , andra känner jag lite grann som Per, Stooges och TC-gurun Alf lite mer.
        En inofficiell klubb..med en bra stämning med lite hugg och slag precis som det ska vara... medans FCC är en registrerad klubb med en klubbtidning , MHRF-försäkring, styrelse osv.
        Finns fördelar med båda och jag hänger med på båda ställena. Jag är ju lite gammalmodig och gillar att få en tidning ibland med mycket fiatnörderi och gärna även Italiennörderi..!
        Jag är inte ute efter att sabotera för någon. Som styrelsemedlem i FCC vet jag att vi behöver en total
        uppgradering av hemsidan och har mer eller mindre desperat letat efter någon som kan detta i åtminstone 5 år så var jag bara tvungen att ställa frågan !
        T.ex min julpysseltråd hade jag inte klarat av att ha på FCC:s sida då den helt enkelt inte är tillräckligt användarvänlig för mina datorkunskaper.
        Om någon tagit illa upp så ber jag om ursäkt.

        Mvh

        Morgan
        captainmorgan

        Comment


        • #19
          Fint - den är både tråkig och o funktionell nu (svårt att hitta osv.)
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #20
            Fler frågor!
            1. Varför heter det här forumet Svezia på slutet för? Varför inte Sverige eller Sweden?
            2. Vad tycker ni som använder det här forumet om att direktlänka adressen fiatklubben.nu till forumets startsida?
            Jag tycker det verkar lite onödigt att klicka på en länk om man ändå inte har nån startsida, om det nu bara är forumet som finns liksom! Finns de fler som tycker likadant?
            3. Eller låt säga att det är och förblir en startsida för fiatklubben.nu och den får ett passande utseende där man kan bli visad till både forumet och Depå-bild-banken. Så fler blir uppmärksammad på att den finns. (Själv visste jag inte ens att de fanns en Depå förens Per sa det)
            -------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Punto GT, woop woop!

            Comment


            • #21
              Svezia är Sverige på italienska.

              Glöm Fiatklubben.nu det är gammalt och begravt. Den gär fortfarande att peka från då många kan ha haft den som bokmärke etc.

              Startsidan är en kvarleva från förr även den, men om någon vill väcka liv i den och brodera ut, varför inte! Isf kom med ideer till mig, Jeper eller Chorus!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Mhmm! Now I see!
                Först, för länge sedan trodde jag de hette Svezia i slutet för att de va någon ändelse som pekade på att forumet var gjort av någon gratis tjänst.. Men okej!
                Undrar däremot hur många som vet att Svezia betyder Sverige på italienska och ser kopplingen?

                Jaa för jag tänkte såhär - Om andressen till forumet ändå heter sfk.ibk.se, (vilket inte är så lättbegripligt eller lätt att komma ihåg för.. gemene man?)
                och många där ibland jag själv, lättast tar mig hit genom att skriva Fiatklubben.nu som refererar till det här 'Fiat-stället', så vore det ju kul då kanske om den sidan blev förnyad utseendemässigt. Om många använder den för att hitta hit menar jag!

                En variant på utseende skulle kunna bestå av - att använda sig av Automobile Club Fiat Sverige dekalen som logga. Väldigt självklart tycker jag, eftersom det står Club Fiat Sverige som väl - i allra högsta grad i dagens läge är 'det här stället'? Eller redigerar om den dekalen/logotypen till att de står nånting med forum istället..?

                Samt komplettera med kanske en redigerad bild på en tvåvägskorsning, med skyltar som visar ortnamn åt höger/vänster men bytts ut mot 'Fiatforumet' och 'Depån'?

                Eller kanske någon form av kollage på antingen konturer eller former på olika fiatmodeller. Något i den här stilen kanske? Click image for larger version

Name:	$(KGrHqF,!rcFIU2uzc3LBSID5W1FMw~~60_57.jpg
Views:	1
Size:	28.3 KB
ID:	250944Click image for larger version

Name:	$(KGrHqRHJFcFIvNd2sdbBSOBMtuO7Q~~60_57.jpg
Views:	1
Size:	28.2 KB
ID:	250945Click image for larger version

Name:	$T2eC16d,!zcE9s4g3iF0BR4U0tH(ew~~60_57.jpg
Views:	1
Size:	64.1 KB
ID:	250946Click image for larger version

Name:	$T2eC16h,!)wFIZQEZ)PPBSO!tNKN)w~~60_57.jpg
Views:	1
Size:	28.7 KB
ID:	250947Click image for larger version

Name:	$T2eC16hHJHkFFmEzeovWBR7nweisfQ~~60_57.jpg
Views:	1
Size:	49.9 KB
ID:	250948Click image for larger version

Name:	gallery.jpg
Views:	1
Size:	26.7 KB
ID:	250949

                Eller ett litet kollage med några bilder på 'våra' egna bilar för att visa ett samröre vad 'this place is all about'..?

                [22:38] Slut på ideér.

                - - - Updated - - -

                Hade inget bildredigerarprogam på datorn så ursäkta för att bilderna blev så onödigt stora!
                Last edited by stormjacke; 3 February 2015, 22:48.
                -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                Punto GT, woop woop!

                Comment


                • #23
                  Hehe de som inte vet vad Svezia betyder får lära sig. Kunskap är en lätt börda osv. You can't please them all är en annan klyscha jag kommer på.
                  Skojiga bilder! Du tänker som klistermärken i bakrutan etc?

                  Hursomhelst, sidan ligger i förberedelse för förändring faktiskt, 84jr0 har redan ett finger med i spelet. Problemet är åtkomsten av servern som Chorus har, samt domänen som Jeper har. De har lite fullt upp allihop!
                  Last edited by per; 4 February 2015, 10:37.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #24
                    Min tanke var att uppgradera vbulletin (motorn som driver forumet) till senaste versionen för att kunna bygga en hemsida på den.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #25
                      Mja inte direkt klistermärke i bakrutan men mer någon form av vattenstämpel om du förstår vad jag menar..

                      Enda kruxet jag ser är väl tillgången till den plats där hemsidan ligger sparad, förmodligen på servern du pratar om.

                      84jr0 kan du med vBulletin o vet hur det fungerar?
                      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Punto GT, woop woop!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by stormjacke View Post
                        Mja inte direkt klistermärke i bakrutan men mer någon form av vattenstämpel om du förstår vad jag menar..

                        Enda kruxet jag ser är väl tillgången till den plats där hemsidan ligger sparad, förmodligen på servern du pratar om.

                        84jr0 kan du med vBulletin o vet hur det fungerar?
                        Jag har inte jobbat med vBulletin på det sättet men hur svårt kan det vara tänker jag som jobbat med andra CMS som Wordpress och Typo3 bl.a. Bara det att jag inte har så mycket tid att grotta mig ner som en gång i tiden
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #27
                          Detta forum ligger på Chorus server, hemsidan du menar har Jeper hand om.
                          Classic Club's hemsida vet nog Morgan mer om. (Captainmorgan)
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            Tja, kan knappt skilja det ena från det andra...men allt ligger på one.com och att det är en gammal version av vBulletin. Vem som gjort hemsidan vet jag inte.
                            Dålig på bilel...ännu sämre på datorer...
                            captainmorgan

                            Comment


                            • #29
                              Fan det är snart 15 år sedan jag ledsnade på att vi var utan forum sedan Antonio(?) stängt ner vår gamla "klubb"?! :-/

                              Äger ingen Fiat och inte gjort det på mer än 10 år, dock är man fortfarande in och läser lite då och då... :-)
                              mvh Jimmy Särås

                              0736-996 993

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Särås View Post
                                Fan det är snart 15 år sedan jag ledsnade på att vi var utan forum sedan Antonio(?) stängt ner vår gamla "klubb"?! :-/

                                Äger ingen Fiat och inte gjort det på mer än 10 år, dock är man fortfarande in och läser lite då och då... :-)
                                Börjar bli dags för dig att skaffa en Abarth, typ Biposto eller nått
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X