Announcement

Collapse
No announcement yet.

Italiensk fordonsträff på Skokloster 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Italiensk fordonsträff på Skokloster 2015

    Startskottet för säsongen 2015 !

    Av gammal tradition bjuder Club Alfa Romeo Svezia ägare av italienska fordon till årets första bil- och motorcykelträff i gröngräset utanför Skokloster. Under senare år har även besöksparkeringen utvecklats till utställningsområde och blivit ett utställningsområde för icke–italienska fordon. Kul för oss som gillar bilar!



    Italienska Minimässan
    I delar av de lokaler som tidigare disponerades av Skoklosters Museum siktar vi på att ha en italiensk minimässa med bilar, mat och delikatesser samt förhoppningsvis lite tvåhjuliga fordon. Givetvis finns även klubbtältet på plats med möjlighet att köpa klubbprylar.



    Ny ägare till värdshuset

    Under vintern har värdshuset bytt ägare och är åter i släkten von Essens ägo. Fredrik von Essens farfar byggde upp värdshuset och bilmuseet på 60 talet och är en bilintresserad herre som verkligen ser ett stort värde i att vi fortsätter traditionen med Italienska Bil & MC dagen Skokloster 1a Maj.

    Servering finns både på värdshuset och nere på Skoklostermacken samt inne på Slottet.

    Anmälan
    -Peder Bäckman-
    2013 Fiat 500 Abarth US
    1,4l 16V MultiAir

  • #2
    Bra med tidig heads up! Men anmälan behövs ej.
    Haha Alfaklubben var inte de som startade (det var Lanciaklubben) men jag har anat deras tendenser att "ta över" det hela i flera år.

    Vi härifrån möts upp som vanligt vid Ekolsundsbron kl.9 för fortsatt Fiatkaravan till slottet där vi ansluter till Fiat Classic Club.
    Hoppas på bra väder i år!
    Vilka tros komma?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jag kommer med en 131:a, vi övernattar på Scandic Järva krog, kommer på Ef/kvällen innan.
      Vill någon komma o hänga med i Fiat tåg ifrån Järva så är det bara att dyka upp vid Järva Statoil vid 8,30/9.00.

      Hoppas på många Fiat..
      Mvh Affe
      4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
      2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
      Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

      Punto 80 ELX 16v -01
      Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
      Ducato 2,5TD -92 flak
      Tel 070-5512431

      Comment


      • #4
        Jag ska med i år igen självklart med Abarthen.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Jag kommer! 124SpecialT om inte vädret är som sist, då får det bli Panda.
          Christian

          Kör nu:


          I garaget:

          Comment


          • #6
            Någon från Skåne som ska dit? Det ligger ju nästgårds med Tjottahejti, men kan vara kul att dyka upp på.
            Sportbilshistoria:
            12-16 Coupé Fiat 20VT -98
            08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
            06-10 Porsche 924 N/A -83
            01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
            97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

            Comment


            • #7
              Inte omöjligt men inget bestämt.. hade inte tänkt åka på någon träff i år med -90 tals Fiat.. antingen -70 tals Fiat eller -80 tals Lancia..

              Här i Skåne har vi även träffen på Krapperup 1 Maj. Jag har klart med FCC:s träffprogram för 2015 och lägger gärna upp det här om ingen misstycker !

              Bl.a en ny träff åt Göteborgshållet som en coupeägare ska hålla i....
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                I år kommer vi ställa ut några av challengebilarna också och de som tycker det är kul kan följa vårat team på Facebook också, https://www.facebook.com/squadracors...?ref=bookmarks
                Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

                Comment


                • #9
                  Behöver man vara med i fiatklubben för att parkera på området och inte på gästparkeringen?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by thelamp View Post
                    Behöver man vara med i fiatklubben för att parkera på området och inte på gästparkeringen?
                    Inte alls. Alfaklubben går bra. Näää...jag skämtar. Alla italienska fordon ska in på området. Du behöver inte vara med i någon klubb.
                    Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

                    Comment


                    • #11
                      I kraft av tradition skulle ingen våga inkräkta på Fiat Forum Svezias plats nere vid Fiat Classic Club!
                      Bara dyk upp samma tid o plats som oss. 9.00 Ekolskrog, Ekolsundsbron.
                      Last edited by per; 11 April 2015, 01:31.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Planer på att ev komma oxå, dock inte med Xy:n eftersom jag inte förmodligen hunnit klart den.
                        Så det kanske blir Celica Cabbe istället
                        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                        Mina Bilar.. Past & Present!

                        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                        Comment


                        • #13
                          Jag kommer. När,var och hur får vi se. Första gången för mig.

                          Comment


                          • #14
                            Ok nu är det dags att offra till vädergudarna, ser ju ok ut än så länge men osäkert

                            http://www.smhi.se/vadret/ortsprogno...7.62139;flik=0

                            Comment


                            • #15
                              Min största oro är att bilen inte blir klar, men håller alla tummar och tår.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X