Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta till LED-ljus baksätet FIAT 500L Trekking?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byta till LED-ljus baksätet FIAT 500L Trekking?

    Har bytt till LED-ljus i främre inre takljuset i min FIAT 500L Trekking 2014...men blir galen på hur jag ska göra med baksätets takljus. Det ser ut som på bilden (med instruktionsbokens bild inlagd "Tryck på punkten som som markeras med pilen och ta bort belysningsenheten A"), har provat allt, men törs som vanligt inte att i för kung och fosterland. Någon som har ett tips? Vad ska jag trycka med och var?

    Click image for larger version

Name:	IMG_1018.jpg
Views:	1
Size:	114.5 KB
ID:	258967

  • #2
    Så ser den ut, går att dra ut med fingrarna..Click image for larger version

Name:	Skärmavbild 2015-03-18 kl. 09.12.06.png
Views:	1
Size:	518.5 KB
ID:	251062
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Ta i mer.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Aha...ska alltså bara den "inre delen" (den på bild 2) dras nedåt och så sitter den "yttre" kvar i taket? Hur gör man det med bara fingrarna...kan förstå om hela "skiten" dras ned från taket...?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tryo View Post
          Aha...ska alltså bara den "inre delen" (den på bild 2) dras nedåt och så sitter den "yttre" kvar i taket? Hur gör man det med bara fingrarna...kan förstå om hela "skiten" dras ned från taket...?
          Va? ta tag i bilen håll fast lampan och skjut åt sidan
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #6
            Ingenting funkar med fingrarna..haha...om man inte tar i som värsta Hulken, men det törs jag inte!!! Om jag tittar på min första bild så ser man ju att innerdelen (A) är den som måste plockas ur. Detta ser man också på bild två som pazzo skickade. Undrar vad som händer om man försöker pilla in en liten skruvmejsel eller kreditkort eller liknande i "springan" mellan de två delarna som är på min första bild? Å andra sidan sliter jag ner allt, lik förbannat. Som f.d byrådirektör har man ju ingen erfarenhet av att pula med bilar, men det vore väl själva tusan om man inte ens skulle kunna byta en sketen lampa.

            Comment


            • #7
              Nu är jag klar med all belysning både inne och utanpå bilen. Led-lampor inuti kupén, gör verkligen det mycket snyggare med lite vitt ljus istället för det gula standardljuset. Bytt även alla lampor utanpå (H7, H11 och DRL W21/5 20mm), fick dock problem med skyltbelysning och LED-lampor. Provade olika typer, men det blev felindikering på instrumentpanelen hela tiden. Ersatte då med "vanliga" W5W T10-lampor fast blåfärgade...mycket snyggt igen i förhållande till det gula ljuset. Handboken stämmer dock inte, så man får se till att det blir rätt...taket i baksätet har 42mm C5W medan solskyddsbelysningen har 36mm. Sedan sitter det inte C5W som skyltbelysning utan W5W T10 10mm. I övrigt stämmer handboken.

              Comment

              Working...
              X