Announcement

Collapse
No announcement yet.

fråga om Uno Turbo motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fråga om Uno Turbo motor

    Hej,

    I mitt project att äntligen sätta i en turbo motor i min Xy så har jag stött på ett problem.
    Behöver nu lite hjälp.
    Hur många databoxar har en 88:a? 1 eller 2?
    Jag har för mig att den har 2, och har den det så har en försvunnit.
    Om jag inte missminner mig så finns det en svart och en silverfärgad box?
    Kan detta stämma, håller på att vända upp och ner på hela vinden & lägenheten efter den andra, om den nu finns?
    Motorn inköptes 1998 och har stått sedan dess.

    tacksam för all hjälp

    Uffe
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    En jäkligt ömtålig till tändningen (Marelli) och en till insprutet (Bosch)..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per View Post
      En jäkligt ömtålig till tändningen (Marelli) och en till insprutet (Bosch)..
      Tack Per
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • #4
        Bosch-boxen är slät aluminium. Marelli-boxen är gjuten i lättmetall med flänsar på ovan/framsidan. Vet inte om den är ömtåligare än någon annan?
        Jag har boxar om du inte hitter din.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Hehe har du testat att koppla på batteriet med tändningen på? (Gör inte det!)
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Ingen aning, troligen inte i såna fall...
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • #7
              Nej det ska man väl inte göra men gjorde det av misstag på min. Den stendog kan man säga.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by per View Post
                Nej det ska man väl inte göra men gjorde det av misstag på min. Den stendog kan man säga.
                Tackar varmt för tipsen.. Lovar att inte göra ngt dumt 😃😜
                TurboB, då vet jag att du har, hann dock beställa en på nätet genom bildelsbasen.
                Dom har sagt att den ska funka bra och att dom har testat den.. Men återkommer..
                Kan ju dock så vad om att boxen som försvunnit nu helt plötsligt kommer fram igen
                Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                Mina Bilar.. Past & Present!

                Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                Comment


                • #9
                  FYI. Jag har ALLT inkl elstammar till Uno Turbomotorer så det är bara att höra av sig om du behöver något eller undrar över något.
                  Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by TurboB View Post
                    FYI. Jag har ALLT inkl elstammar till Uno Turbomotorer så det är bara att höra av sig om du behöver något eller undrar över något.
                    Tackar, kalasbra att veta och ha som backup 😃
                    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                    Mina Bilar.. Past & Present!

                    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                    Comment

                    Working...
                    X