Announcement

Collapse
No announcement yet.

Argentafälgar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Argentafälgar

    Hej,
    är på jakt efter Argentafälgar, helst original. Behöver inte vara fyra stycken, jag tar det jag kommer över ;-)
    Fiat Argenta 120 ie 1985
    Fiat Croma 2.4 M-jet 20V 2006

  • #2
    Kolla efter din fjärde fälg på ebay oxå, det var där jag hittade de extra du fick med.
    Dyker upp ibland.. (med ett par års mellanrum..)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Tack för tipset Per! Jag har bevakning där och på subito.it, både på orginalfälgar och på passande Cromadorafälgar. Det är ju det här med offsetet som spökar..
      Snart börjar uppstartningsförsöken med min Argenta. Drömmen vore att kunna köra upp den till Hudiksvall redan under försommaren av egen maskin. Med vitlök i örat, tre pepparkorn över ena axeln & en spottlåska över andra håller jag tummen för att det blir av.
      Fiat Argenta 120 ie 1985
      Fiat Croma 2.4 M-jet 20V 2006

      Comment


      • #4
        har fem stycken plåtfälgar till Argenta 1984 med navkåpor till fyra i bra skick ej rostiga

        Comment


        • #5
          What? Åke att du har hållit tyst hela tiden, har letat mig blodig efter fälgar i 10 år.
          Om vi delar på dem får vi fyra var..?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            jag har haft dom med i annons förut på forumet
            ska leta i förrådet och fixa bild det, femte hjulet är reservhjulet som aldrig varit monterat (tror att det sitter ett nytt Pirelli p6 sedan 1984 )
            (har lite nya lister kring bakljusen samt en ny bakstötfångare liggandes inplastad tror jag har en vä backspegel samt en instrumentgrupp också lite osäker en hel del har gått iväg på E-bay )

            Comment


            • #7
              Haha inte detta forum isf. Ok Jag är intresserad av 4 och även hjulsidorna om det är de lackade heltäckande i plåt.

              (ursäkta kapningen Clas men det verkar ju finnas tillräckligt för oss båda)

              Som sagt är jag intresserad av allt möjligt till Argenta, speciellt nu när alla mina delar brann upp.
              Främst bakre stötfångare 84-85 (120ie).

              Synd att man inte kollar på Classic Clubs forum oftare.. (fast det har jag faktiskt gjort.. Konstigt att jag missat din annons.)
              Last edited by per; 1 April 2015, 09:04.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Per, det låter som en suverän uppdelning för mig! Bara det här inte är ett aprilskämt... ;-)
                Fiat Argenta 120 ie 1985
                Fiat Croma 2.4 M-jet 20V 2006

                Comment

                Working...
                X