Results 1 to 8 of 8

Thread: Ny ägare av en Barchetta-03

Registered User

Ny ägare av en Barchetta-03

Hej!

Bilen har endast gått 3400mil samt Svensk såld. Förvånad att dessa bilar är så billiga!
    Finns det något bra trim till dem? Vilka däck fungerar bäst? Hur många finns det av denna bil i Sverige?
    Mv
    Kenth

Moderator 84jr0's Avatar
    Grattis till bilköpet och välkommen till forumet. Som med alla turbolösa motorer så brukar det kosta mer än det smakar när man ska trimma, så även med barchetta. Jag hade satsat på väghållningen istället. Det finns några barchetta ägare på forumet som säkert kan ge tips.

Registered User Dice's Avatar
    Renault Megane RS Cup [2011] Fiat Punto HGT [2000]

Moderator
    Välkommen!

Trim till barchettan kan jag säga att det inte finns så mycket om man nu inte vill bygga om och turbokonvertera, men jag personligen skulle då köpa en bil med turbo istället, blir billigare. Annars mest lite smågrejer som insug och avgas, colombo bariani har trimkammar för några tusen sist jag kollade runt. Jag skulle uppgradera väghållning istället då det är en rolig bil i sig, och helt enkelt leva med de 131 hästar motorn levererar.
    Däck kör du med de som du personligen tycker är bra, jag körde min på continental och det var bra grepp i dem och samtidigt ganska tysta, vilket är en fördel då bilen inte direkt är så tyst i kupén.
    Det finns uppskattningsvis ca 400 bilar i Sverige.
    Last edited by Bonna; 15th April 2015 at 23:16.
    bonnen

Registered User Barchetta1's Avatar
    Sist jag var inloggad på Meca såg jag att det fanns 771st reggade i Sverige.Förhoppningsvis rullar dwm också

Registered User
    När Fiat classic club gjorde ett försök att värva lite nya medlemmar så har jag för mig att det var runt 800 bilar med i utdraget. Tror inte alla var med heller då de registreras på flera olika modellnamn.
    Trevlig och undervärderad bil... som alla Fiatmodeller..!
    captainmorgan

Fiat Fan - För faan
    Välkommen.
    Ang trimning så blev jag rekommenderad av en av killarna på MDS här i Midsommarkransen att kontakta V-Tech som har sitt säte i Södertälje. Kolla dom
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

Mina Bilar.. Past & Present!

Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Full Fart! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Fiat Coupé 20VT - Full Fart! Toyota Celica GTS Convertible - Full Fart! - Volvo C70 T5 GT - Full Fart! - Volvo S60 2,0T - Full Fart!