Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny ägare av en Barchetta-03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny ägare av en Barchetta-03

    Hej!

    Bilen har endast gått 3400mil samt Svensk såld. Förvånad att dessa bilar är så billiga!
    Finns det något bra trim till dem? Vilka däck fungerar bäst? Hur många finns det av denna bil i Sverige?
    Mv
    Kenth

  • #2
    Grattis till bilköpet och välkommen till forumet. Som med alla turbolösa motorer så brukar det kosta mer än det smakar när man ska trimma, så även med barchetta. Jag hade satsat på väghållningen istället. Det finns några barchetta ägare på forumet som säkert kan ge tips.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      http://www.centro-barchetta.de/Turboumbau.html

      Turbogodis
      Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

      Comment


      • #4
        Välkommen!

        http://otto-models.com/en/ot168/269-fiat-barchetta.html
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Välkommen!

          Trim till barchettan kan jag säga att det inte finns så mycket om man nu inte vill bygga om och turbokonvertera, men jag personligen skulle då köpa en bil med turbo istället, blir billigare. Annars mest lite smågrejer som insug och avgas, colombo bariani har trimkammar för några tusen sist jag kollade runt. Jag skulle uppgradera väghållning istället då det är en rolig bil i sig, och helt enkelt leva med de 131 hästar motorn levererar.
          Däck kör du med de som du personligen tycker är bra, jag körde min på continental och det var bra grepp i dem och samtidigt ganska tysta, vilket är en fördel då bilen inte direkt är så tyst i kupén.
          Det finns uppskattningsvis ca 400 bilar i Sverige.
          Last edited by Bonna; 15 April 2015, 23:16.
          Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
          Alfa romeo 146Ti -96
          Alfa romeo 147GTA -04
          Peugeot 206Gti -02
          Volvo V90 D3 -17

          Comment


          • #6
            Sist jag var inloggad på Meca såg jag att det fanns 771st reggade i Sverige.Förhoppningsvis rullar dwm också
            Fiat Barchetta 98'
            Fiat Coupé 16VT 94'
            Fiat Stilo 1.6 Dynamic 02'

            Comment


            • #7
              När Fiat classic club gjorde ett försök att värva lite nya medlemmar så har jag för mig att det var runt 800 bilar med i utdraget. Tror inte alla var med heller då de registreras på flera olika modellnamn.
              Trevlig och undervärderad bil... som alla Fiatmodeller..!
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                Välkommen.
                Ang trimning så blev jag rekommenderad av en av killarna på MDS här i Midsommarkransen att kontakta V-Tech som har sitt säte i Södertälje. Kolla dom
                Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                Mina Bilar.. Past & Present!

                Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                Comment

                Working...
                X