Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe på blocket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe på blocket

    Är det någon som vet något om detta exemplar?

    http://www.blocket.se/goteborg/Fiat_....htm?ca=11&w=3
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

  • #2
    Har nästan velat åka o titta på den.. Intresserad?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Det ser ju annars ut som den skulle kunna omvandlas till en Per-mobil...
      Jag kan ta fälgarna i såna fall.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        För mig att den var uppe för diskussion för ett par år sedan men inte säker... Var en del diskussion om en omlackerad dörr eller något...?

        Minns inte riktigt. Men kolla runt på forumet.
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          Det ser ut att vara en av de bilarna som Björn tog hem. Tyvärr så saknar den Plusgrillen.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Låt inte det stoppa er: Fiat Coupe 20VT Plus Frontgrill HONEYCOMB GRILLE / GRIGLIA Fiat No 46317127 NEW!

            Det är ju den bilen man ska ha...i rött, eller blått, eller vitt, eller "spelar ingen roll".
            Last edited by Goc924; 15 April 2015, 10:19.
            Sportbilshistoria:
            12-16 Coupé Fiat 20VT -98
            08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
            06-10 Porsche 924 N/A -83
            01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
            97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

            Comment


            • #7
              Det kan ju vara så enkelt som att ägaren tycker mer om LE grillen
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                Jag gissar oxå att den är smälld/lagad men den kan ju vara ok ändå. Om man accepterar att huv/dörr-mötet och fastsättningen av splitterserna inte ser lika bra ut som från fabrik.
                Huven kan man iaf justera om man ger sig den på det.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Jag har sett denna bil live, för fem år sedan när jag ägde den

                  Comment


                  • #10
                    Jaha, har du nån mer input? Var allt ok då du hade den?
                    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ante View Post
                      Jaha, har du nån mer input? Var allt ok då du hade den?
                      Det mesta var ok då jag ägde den, annars fixades det. Tip top vid försäljning i mitt tycke.
                      Men jag vet inte hur väl nuvarande ägare har tagit hand om den. Kamremsbyte etc är ett måste dock.

                      Comment


                      • #12
                        Vad gjorde du med/åt bilen när du hade den?
                        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ante View Post
                          Vad gjorde du med/åt bilen när du hade den?
                          Minns inte allt, bytte bromsskivorna, bromslangar, diverse packningar, något med elhissar vill jag minnas,
                          ändrör, stor service, kamremsbyte och övriga spolar, sänkte den och tog hand om den

                          Comment


                          • #14
                            Prissänkt nu - kanske läge att slå till Ante?

                            http://www.blocket.se/goteborg/Fiat_....htm?ca=11&w=3
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • #15
                              Hej

                              Jag är ny på forumet och letar Coupe till bästa pris. Jag är inte rädd för att skruva lite, men vill dock inte att den skall vara helt trasig. Såg denna på Blocket och undrar om någon vet om detta är ett bra eller dåligt objekt?
                              Har ju en bit att åka för att se den och man vill ju inte köpa grisen i säcken.

                              http://www.blocket.se/stockholm/Fiat...18083.htm?sa=1

                              Jag har läst lite och tycker mej kunna se ett sportluftsfilter på den och undrar om det är Bosch luftmassemätare på den och om den kan ha dåliga kolvar eller något annat, om det nu är ett in oljat filter...
                              Inredningen ser ju okej ut, men hoppas ni kan ge mej tips. Antingen i tråden eller via PM eller e-mail
                              //Lars

                              Comment

                              Working...
                              X