Announcement

Collapse
No announcement yet.

Efterlyser min kära gamla Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Efterlyser min kära gamla Coupe

    Hej allihop, det var ett tag sen!
    Satt och kikade lite fordonsdata på Transportstyrelsens app och blev lite nyfiken på hur statusen är på min gamla Coupe som jag sålde för 2 år sedan. Till min förskräckelse så ser jag att den blev avregistrerad i April i år! Naturligtvis så fruktar jag ju det värsta och undrar om någon här vet vad som hänt?
    Det var en "silvrig" (Moon grey metallic) Coupe 20VT Plus från -99. Väldigt fin var den. Jag sålde den till en kille som jag tror bodde i Katrineholm. Jag tipsade honom om detta forumet men jag vet inte om han signade upp här.
    Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
    Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
    Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

  • #3
    Xhl568
    Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
    Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
    Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

    Comment


    • #4
      Avregistrerad men nyss godkänd på bes.
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #5
        Precis, så därför misstänker jag ju att bilen krockat så illa att den ska skrotas. :-(
        Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
        Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
        Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

        Comment


        • #6
          Eller exporterats?
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #7
            Jo, tänkte på det också. Först kändes det osannolikt då det inte är så mycket pengar i en coupe, men den kan ju faktiskt ha sålts till tex en norrman...
            Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
            Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
            Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

            Comment


            • #8
              Man kanske kan få ut mer info om man söker på chassienr i carfax...
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #9
                Köparen heter AlfaAlfa här på forumet.
                Tråkigt om bilen skrotats, det var ett fint ex.

                Comment


                • #10
                  Det er korrekt. Du kan ta det lungt!
                  Bilen er i Norge.
                  Hentet den omkring 1. April 2015 i Kristinehamn. (Tidligere eier flyttet dit)
                  Den er kommet til et godt hem. Den er ikke registrert i Norge ennå men vil trolig bli det i løpet av Juli 2016.
                  86000 km frem til nu. Tenker å benytte den av og til om sommeren.
                  Den kommer til å dele garasje med en Fiat Spider, en Bertone Coupe og en sliten Coupe 1.8 bruksbil.
                  Til nå har jeg bare hatt den ute av garasjen av og til for å kjøre den varm og rulle rundt på hjulene.
                  Last edited by Roar; 25 January 2016, 11:20.

                  Comment

                  Working...
                  X