Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur håller Fire motorn för?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur håller Fire motorn för?

    Tänkte över ladda min uno 45 1.0 45hk.

    Håller den för 200hk?

    Med vänlig hälsning, Jimmie

  • #2
    Novitec sålde turbokit till cinquecenton och den hade runt 100hk. Vet ej vad som var moddat men googla och kolla. 200hk på en motor med 45hk original låter lite mycket Köp en Uno Turbo istället, och utgå ifrån den motorn. Blir säkert både enklare, robustare och billigare. Fast ibland är det ju kul med en utmaning också.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ante View Post
      Novitec sålde turbokit till cinquecenton och den hade runt 100hk. Vet ej vad som var moddat men googla och kolla. 200hk på en motor med 45hk original låter lite mycket Köp en Uno Turbo istället, och utgå ifrån den motorn. Blir säkert både enklare, robustare och billigare. Fast ibland är det ju kul med en utmaning också.
      Jag har redan haft en uno turbo . Jasså så novitec har haft ett kitt . jag gillar utmaningar .tack ..



      Mera svar

      Comment


      • #4
        Googla "kit turbo novitec fire" så hittar du mycket, verkar vara 101 hk som de satsade på. Enklast borde väl vara att börja med turbon från en Uno och lågt laddtryck?
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment

        Working...
        X