Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT Plus - 99 Silvergrå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Okej tack för infon!
    Förmodligen så kommer jag nog aldrig skruva på det nä.. Så det är nog rätt meningslöst.
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • #17
      Fin bild du verkar ha hittat! Kul med en till med PLUS här inne
      Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

      Comment


      • #18
        Ja det känns väldigt bra! Visst är det så, har ni någon uppfattning eller info om hur många 20VT Plus det rullar i Sverige? Eller 20VT överlag?
        Jag hittar inget på nätet. UK har ju en bra sida, där man ser alla modeller osv.
        Kör just nu:
        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
        Fiat Barchetta - 96
        Fiat 127 1,05L - 77
        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

        Comment


        • #19
          Fin bil! Kul att du tar hand om den. Var det denna som låg ute på blocket tidigare i somras? I så fall är det dags för kamremsbyte pronto. Om inte så bortse från detta meddelande. Ang stötdämpare som Bilstein eller Koni så är det inte bara för kurvor. Bilen får ett bättre beteende rakt from också, speciellt i lite högre fart. Komforten kan öka tom, hur konstigt det än låter.
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #20
            Byt träpinnen till Biltemas gasfjädrar 68206.
            Funkar bra och ser bättre ut.

            mvh
            Goran
            Last edited by Goc924; 29 July 2015, 10:28.
            Sportbilshistoria:
            12-16 Coupé Fiat 20VT -98
            08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
            06-10 Porsche 924 N/A -83
            01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
            97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

            Comment


            • #21
              Men det är ju originalpinnen från Pininfabriken!! Släng inte den. Kan vara värd massor av lire.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #22
                Ante - tackar! Ja den låg på blocket för några månader sen. Kamremsbyte gjordes dagen innan jag hämtade den Okej, intressant med stötdämparna. Vet ej vad som sitter på nu. Men skulle du rekommendera att byta det direkt (om det nu är så stor skillnad)? eller ska jag köra "ner" dem.

                Goran - Ja de va lite slappa, ska fundera på det, när jag har lite pengar över. Det är ju trots allt bara typ jag som ser pinnen och ni då (via bild).

                Freddan - Ja, värdet nu är redan ca 5 riksdalar!
                Kör just nu:
                Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                Fiat Barchetta - 96
                Fiat 127 1,05L - 77
                Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                Comment


                • #23
                  Kan ju berätta om mina planer för fälgarna, vilket kommer att ske ganska så snart, förmodligen i september. Jag har funderat på att köpa nya, men sen började jag vela lite. Då kom jag fram till att måla om fälgarna istället (till metallic svart är bästa idéen än så länge). Jag tycker att fälgarna är relativt snygga plus att det är original. Så en del av mig vill verkligen behålla dem.
                  Men sen är det ju frågan om det går att rädda dem? De är, enligt mig, ganska så rejält misshandlade. Färgsläpp osv. inga problem att fixa. Men när det saknas yta på fälgarna så är jag tveksam till om det går att få dem som nya igen.
                  Jag ska åka ut och se vad dem säger.

                  Skickar upp någon bild eller två senare sen.
                  Kör just nu:
                  Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                  Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                  Fiat Barchetta - 96
                  Fiat 127 1,05L - 77
                  Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                  Comment


                  • #24
                    http://www.intera-sverige.se/ kan nog fixa till dina fälgar. Jag var livrädd i min coupe med original dämpare för i höga farter kändes det som om baken lyfte om vägen var guppig. När jag plockade ner dämparna så var de så slappa att en unge kunde trycka ihop de.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #25
                      Kollade runt på deras sida lite och vad jag fattade det som, så blir total kostnaden ca 3800kr. Sen bor jag ju 35-40 mil ifrån Sthlm. Jag tänkte mig max 3000kr, kanske var lågt räknat? I vilket fall, jag har kontaktat dem och frågat lite, väntar på svar.
                      Jag har aldrig vart över 170 (än) och det var inget som slog mig. Men jag ska kolla och se vad som sitter på i nuläget. Väldigt nyttig info här. Tack för allt så här långt!

                      Edit: Var köper ni dessa ifrån?
                      Last edited by Fredriksda; 29 July 2015, 13:20.
                      Kör just nu:
                      Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                      Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                      Fiat Barchetta - 96
                      Fiat 127 1,05L - 77
                      Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                      Comment


                      • #26
                        Pulverteknik i Kungälv tog 2000kr för helrenovering (fyllnad ojämnheter + pulverlack) för ett antal år sen, kanske kostar lite mer idag.
                        0303-245515.

                        Om du vill ha det bästa för vardagsåk + nån extra bandag då o då finns nog inget som slår Bilstein B6 dämpare om du nu ska byta.. Komfort&kontroll i ett. Köpte mina billigt (6000 inkl frakt) på italiatec.de men de finns säkert ännu billigare på ebay nu.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #27
                          Okej intressant! Jag ska i första hand kolla om jag har någon lokal firma som kan fixa det. Annars så får jag ringa runt lite.

                          Okej, då vet jag vad jag ska satsa på. Det får dock dröja minst till vintern i vilket fall.
                          Kör just nu:
                          Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                          Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                          Fiat Barchetta - 96
                          Fiat 127 1,05L - 77
                          Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                          Comment


                          • #28
                            Fick förresten en offert ifrån Intera Sverige, 4700kr. Sen är det ju fraktkostnader också.
                            Jag ska kolla om några veckor hos en lokal firma, ser vad dem tar. Återkommer angående detta. ¨

                            För övrigt, ska kika upp ett antal grejer som nämnts i tråden nu i helgen. Av någon anledning så stod det att mitt minneskort till kameran var skrivskyddat, så måste fixa ett nytt sånt med, suck. så dröjer några dar innan det kommer upp bilder.

                            Har läst lite på era trådar angående dump. Har återigen ingen aning vad som sitter i. Men vad jag fattade de som så finns det olika kvalité på dumparna.
                            Är det viktigt att det sitter en bra dump i? Kan det skada turbon annars?
                            Är det något som man byter själv? verktyg som behövs osv?
                            Kör just nu:
                            Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                            Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                            Fiat Barchetta - 96
                            Fiat 127 1,05L - 77
                            Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                            Comment


                            • #29
                              Chippad coupe klarar sig med originaldump om den är hel. En ny kostar inte många kronor och du byter den själv på en kvart på parkeringen.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • #30
                                Perfekt!
                                Kör just nu:
                                Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                                Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                                Fiat Barchetta - 96
                                Fiat 127 1,05L - 77
                                Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                                Comment

                                Working...
                                X