Announcement

Collapse
No announcement yet.

Importera.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Toppen!
    Tack för ett snabbt svar. Ja jag har kvar dom.
    Så man får regnr direkt vid besiktningen?
    Om man vill ha en liten skylt fram, kan man styra det själv eller är det en surgubbe (oftast) som bestämmer det?

    Comment


    • #32
      Är det lite så dom jobbar på Opus: "Hällre fälla än fria"...?!

      Comment


      • #33
        Gick det inte bra?
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #34
          Hade väl hoppats på ett annat resultat. Samtidigt måste jag erkänna att hade man tänkt en gång till så....
          Nä, förättaren uppskattade inte Momo- ratten och den nya fina blanka fmic:n.
          Så hem i garaget, riva hela fronten med strålkastare och innerskärmar. Å pån igen....
          Men lite roligt att dom börjar googla på Punto GT. "Jaha finns dom här med turbo?? :0 )

          Comment


          • #35
            Ja FMIC lär de aldrig gilla vid regbesiktning. Själv så var jag lite orolig att de skulle klanka ner på mina sänkfjädrar när jag var där med min Coupé. Men han sa ingenting om det.

            Se till att bilen är standard. Sen kan du trycka dit vad du vill till vanlig bes. Då säger de inget.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #36
              Håller på nu för glatta livet med att återställa bilen.
              Men det jag var mest orolig för var att dom skulle börja muttra om effektmätning för den skottar på riktigt, riktigt bra....
              Jag har ingen aning om vad det sitter för chip eller kam i bilen.
              Tyvärr så innebär förmodligen att detta bakslag att bilen inte hinner bli gatklar till Wenngarn.

              Comment


              • #37
                Så då var det dags igen. Original ratt på plats, original inercooler likaså. På plats 07,20 enligt bokning.
                "Jaha, det är den där du bytt, och ratten. Kanon ".
                Det är nu mitt nya Reg nummer ska ploppa ut från transportstyrelsen för att kunna utföra en kontrollbesiktning . Men icke!! "Jag får prova att ringa dom. Dom öppnar kl,8" ??? Halv 9 dyker näsan upp igen...
                Det är tydligen något fel på datasystemet i ITALIEN????
                Kvart över 9 lämnar jag bilen hos Opus och går hem...
                "Vi ringer när bilen är klar."
                Kl,16,00 har fortfarande ingen ringt???
                Får skjuts till Opus.
                "Öhhh....italienarnas system ligger fortfarande nere"
                Min GT övernattar hos Opus!!!
                "Jag ringer i morgon när bilen är färdig"
                Det är tydligen inte meningen att den ska bli svensk!?
                Ska bli spännande och se om/när dom ringer från Opus i morgon. Suck.....

                Comment


                • #38
                  Åh va tråkigt! Av ren nyfikenhet så undrar jag om du eller någon annan vet varför måste man ha direktkontakt med ursprungslandet datasystem för att reggas i Sverige? Borde gå att lagra offline som betalkortstransaktioner.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #39
                    JAAA!!!!
                    Den har fått ett svenskt reg nummer, kontrollbesiktningen utförd.....men!!! ??? 6 poäng.
                    Ojämn bromsverkan fram glapp i höger spindelled och airbag lampan lyser inte.
                    Men nu har jag iallafall något att jobba mot.
                    Jag ser ljuset i tunneln.
                    Jag undrade också varför det ska till en extra "ursprungskontroll". Men det var det ingen som visste. "Det bara är så..."

                    Comment


                    • #40
                      Men du får köra den nu till Wenngarn eller hur?
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #41
                        Siktar på det.

                        Men det var lite märkligt.
                        Dom andra GT:na jag har står det "Fiat punto GT" i pappren. Den här står det "Fiat"...That's it!!?
                        Last edited by jag63; 27 April 2016, 15:50.

                        Comment


                        • #42
                          Fick du liten regskylt?
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • #43
                            Nope.
                            Så länge det finns plats blir det en EU-skylt? Som om inte Italien är ett EU-land? Den främre som kom med bilen var som våra "små".?
                            Men hällre fly än illa fäkta, bilen gick igenom. Tydligen hade dom frågor om den var sänkt och om dom ska vara så här hårda i fjädringen???? Ingen aaaning!!

                            Comment

                            Working...
                            X