Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knarr i dörrpanelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knarr i dörrpanelen

    Tjenare, har en abarth 595 där det knarrar nästan konstant i dörrarna, mest i förardörren. Ljudet kommer alltså från insidan av dörren där plasthöljet sitter. Knarret blir värre ju sämre vägen är, man hör knarret upp till ca 60 km/H sedan blir ljudvolymen i kupén för hög. Jag upplever att det blir värre och värre. Något tips på vad man ska göra? Någon med samma problem? Jag har ju nybilsgaranti kvar så kan man kräva att det ska bli fixat? Varit inne två gånger med detta problem men dom har inte lyckats fixa det tyvärr.

  • #2
    Har ngn skruvat på dörrarna, vassare högtalare eller.. annars är de nog bara att leta knarr ställen själv skruva isär smörja lägga tyg/tejp emellan osv. för att se va de är som låter/e löst.. hittar snabbt inget på nätet om problemet..
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Stå på dig, det där bör du få fixat gratis.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Tack för svar, har googlat lite och kommit fram till att om man vevar ner rutan halvvägs kan det försvinna. Jag provade det och det verkade försvinna, lite svårt att höra då man får in ännu mer ljud i kupén när rutan är halvvägs nere. Ska bli intressant och se hur verkstaden löser detta. Verkar vara ett känt problem i USA iaf.

        Comment

        Working...
        X