Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag har köpt min första nya bil ! En Panda twinair 4x4 2013 !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jag har köpt min första nya bil ! En Panda twinair 4x4 2013 !


    Jag har köpt min första nya bil ! En Panda twinair 4x4 2013 !

    Nja...Den är ny för mig då den bara har gått 800 mil. Köpt av en Fiatagentur och den har gått som demobil.

    Frågor:

    Hur tar jag reda på vad bilen är utrustad med för finesser utom det som ingår som "standard" ?
    (Tex har den "Stop and Go" ? Eluppvärmd vinruta osv ??)

    Tacksam för svar.

    mvh Robert Sollare

  • #2
    Grattis! Jag hoppas och tror att du kommer bli nöjd med bilen.
    Stop&Go testar du genom att när bilen är varm lägga i friläge och släppa upp kopplingen. Stillastående förstås. Vad gäller vindrutan så ser du små värmetrådar i rutan om du tittar noga.
    Lycka till!
    Christian

    Kör nu:


    I garaget:

    Comment


    • #3
      Stop & Go brukar gå att stänga av men en knapp på instrumentpanelen, kolla instruktionsboken var knappen sitter. Saknar du den så har du inte funktionen. När det är kallt ute så avaktiveras systemet, kan inte minnas att min gått igång någon gång vintertid men sommartid irriterar den mig mest i Stockholms täta trafik.

      Samma sak med andra funktioner, leta efter knappar och lampor efter instruktionsboken. Förresten grattis till bilköpet, 4x4 kan inte bli fel vintertid.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Grattis till en mycket trevlig allvädersbil, så här när vintern knackar på dörren.
        Som sagt var ovan, "läs igenom instruktionsboken". Start/stop använder jag mig inte alls av här ute på landet. (Funktionen avaktiverad och knappindikatorn lyser då med rött sken)
        /Sven

        Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
        Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
        ++

        Comment


        • #5
          Hej

          Tack för snabba svar !

          MEN kan man inte se på någon "spec" vad bilen är utrustad med från fabrik ?

          mvh Robert Sollare

          Comment


          • #6
            Går de inte ringa Fiat de borde ha koll?
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Om du har nyare ePer än vad din bil är så kan man slå på chassienr och få en lista på vad som fanns från fabrik i bilen.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Man kan åxå resonera så här om bilens utrustning: En Fiat Panda 4x4 Antarctica är max-utrustad.

                Vissa av de "vanliga" 4x4:na är åxå fullutrustade, medan en del har vanlig AC istället för ACC. Vissa saknar anslutningskontakt för Tom-tom GPS på instrumentbrädan. En del har inte dimljus/kurvljus. En del har inte Bluetoth och knappar i ratten. Backsensor saknas nog på ganska många tror jag. Enkel taklampa istället för tak-konsoll med dubbla läslampor är åxå ett möjligt alternativ. Mörktonade rutor bak, höll jag på att glömma..

                Övrig utrustning är nog standard, såsom drivsystemet de elektriskt uppvärmda rutorna, backspeglarna och sätena i fram. Den höj och sänkbara förarstolen och det delbara (40/60) bakre ryggstödet, aluminiumfälgarna mm.
                Last edited by Bambu; 25 November 2015, 21:12.
                /Sven

                Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
                Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
                ++

                Comment


                • #9
                  Hur vet om jag har en "Fiat Panda 4x4 Antarctica" ?

                  Hej

                  Hur vet om jag har en "Fiat Panda 4x4 Antarctica" ?

                  Min har vanlig AC, anslutningskontakt för Tom-tom GPS på instrumentbrädan, dimljus/kurvljus, Bluetoth och knappar i ratten, backsensor som troligen är eftermonterad, takkonsol med dubbla läslampor och mörktonade rutor bak.

                  Om resten är standard har jag det också som: Drivsystemet, de elektriskt uppvärmda rutorna, backspeglarna och sätena i fram. Den höj och sänkbara förarstolen och det delbara (40/60) bakre sätet.

                  Då borde min ha det mesta med andra ord.

                  AC istället för ACC ser jag bara som en fördel då det är mindre elektronik som kan gå sönder.

                  Jag bruka känna om det är för varmt eller kallt och då sträcker jag mig en halvmeter och vrider på reglaget

                  mvh Robert Sollare

                  Comment


                  • #10
                    En Fiat Panda Antarctica har bl.a. svart tak och orange backspeglar och orange inredning..... Tydligare kan det inte bli.
                    /Sven

                    Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
                    Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
                    ++

                    Comment

                    Working...
                    X