Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat uno 45

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat uno 45

    Hej alla ..

    Jag har problem med drivning på samtliga växlar ,förutom backen som funkar..

    Jag var imot en snövall och sen de pang!! Inget är av . Men när jag smyger iväg och släpper upp koppling så

    Så säger pang pang om vänster framhjul . Ljudet kan beskrivas som en mycket kraftig mutterknack..

    Bilen går utmärkt att rulla och backa med ..

    Tacksam för svar

    Vad kan de vara?

  • #2
    Kanske drivknuten som gått av helt...?
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Lägg in växeln och kika om drivaxeln snurrar. Det hände på min förra Uno. Din går kanske backa med för att kulorna hakar ihop på nåt sätt. Tror också på en havererad drivknut.
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

      Comment


      • #4
        Originally posted by Chramon View Post
        Lägg in växeln och kika om drivaxeln snurrar. Det hände på min förra Uno. Din går kanske backa med för att kulorna hakar ihop på nåt sätt. Tror också på en havererad drivknut.


        Jag tror du kan ha rätt där.. Kollade lite förut går att puta bilen med växeln i. Men motorn rör sig mycket.. Läste att damasken är sluten på växellådan och den inte har någon medbringare ..utan kulor .. Kanske skulle ge på fullt med backen ,och se om kulorna hamnar rätt igen

        Comment


        • #5
          Originally posted by fittuno View Post
          Jag tror du kan ha rätt där.. Kollade lite förut går att puta bilen med växeln i. Men motorn rör sig mycket.. Läste att damasken är sluten på växellådan och den inte har någon medbringare ..utan kulor .. Kanske skulle ge på fullt med backen ,och se om kulorna hamnar rätt igen
          Hmm. Går det att byta själva hylsan i lådan utan a klyva lådan? (Medbringare fast endå inte) kulor och sånt tjafs ..!
          .?

          Och om de inte går , så köper jag en beg växellåda , vilken passar ? Jag har en fiat uno 45 1.0 -88 med cat.

          Comment


          • #6
            Det vi tipsade om var yttre drivknuten. Har du tittat om någon av drivaxlarna roterar med växeln ilagd?
            Fiat Punto Easy 1.2 -13
            Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

            Comment


            • #7
              Originally posted by Chramon View Post
              Det vi tipsade om var yttre drivknuten. Har du tittat om någon av drivaxlarna roterar med växeln ilagd?
              Det är ingen fel på yttre.. Den är ju ny .

              Comment

              Working...
              X