Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto 1,2 60 hkr 2004

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto 1,2 60 hkr 2004

    Krockskadad Punto 2004. Grabben körde in i ett släp, fronten är skadad men hastigheten var låg och det tog mitt i, så jag bedömer det relativt enkelt att bara byta ut de trasiga delarna. Allt sitter bultat så inget svets eller så behövs. Var på gång att göra det, har kollat med skrotarna och allt som behövs finns. Sammanlagt hamnar delarna på runt 6000 kr (innan prut). Men grabben har inget intresse, har skaffat en annan bil nu och jag behöver inte fler projekt.

    Men jag tycker bilen är allt för fin för att skrotas. Därför kollar jag om någon är intresserad här.

    Punton fick sig en rostskyddsbehandling direkt vid leverans så den är fin undertill. Den har gått som pendlarbil på motorväg, har servats regelbundet och har alltid fungerat exemplariskt. Ekonomiskt finns det nog ingen bil som slår Punton, allt är billigt. Vill man göra detta till ett eget "snåljåpsprojekt" är detta en bra grund. En ägare sedan ny i Januari 2004.

    Tack vare att det är update-versionen så har den de stora strålkastarna, instrumentgruppen med varvräknare och färddator som standard. Elhissar och c-lås. ABS-bromsar, airbag förare och passagerare. Dubbade vinterdäck sitter på, sommardäck kan följa med. Allt fungerar, t o m stolsvärmen.

    Det som behövs är:
    Ny huv (hittat en på skroten i rätt färg)
    Ny kylare
    Ny främre tvärbalk
    Nya strålkastare vänster + höger
    Ny stötfångare (finns på skroten - dock inte i mörkblått utan i ljusblått)
    Ny luftfilterhållare

    Bägge framskärmarna har klarat sig ok, den högra har fått några obetydliga skador.
    Kylarfläkten har klarat sig.
    Huvlåset har klarat sig

    Då smällen var lindrig finns inga karossveck, förskjutningar eller skevheter. Huven går t o m fortfarande att stänga.

    Är någon intresserad så kontakta mig för förslag. Tel 070 - 84 92 111
    Bilen finns strax norr om Göteborg.

  • #2
    Ingen intresserad? I morgon går den till skroten. Tyvärr.

    Comment


    • #3
      Synd! Hade jag inte redan haft en så.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment

      Working...
      X