Announcement

Collapse
No announcement yet.

Total okunskap på bilpriser.se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Total okunskap på bilpriser.se

    Har lagt märke till ett antal Punto 1,2 Easy som legat ute på Blocket som "Punto 1,2 Twinair". Vilket naturligtvis inte är möjligt då ingen modell heter så. Antingen har bilen 1,2-litersmotorn, eller också Twinair-motorn.

    Häromdagen kunde jag inte låta bli att mejla en av annonsörerna, då det dessutom stod "1,2 twiniair" ...
    Då kom det här svaret:

    Sök på reg nr på bilpriser.se så hittar du vad den heter!

    Med vänliga hälsningar
    Wael Isa

    Kungsängens Bil
    Fjärilsgatan 57
    60361 Norrköping

    Tel: 070-40 78 057


    > 18 feb. 2016 kl. 22:53 skrev Lars via Blocket <annonssvar@blocket.se>:
    >
    >
    >
    > Hej!
    > Kan tipsa om att bilen ni annonserat ut inte är en Twinair (eller
    > twiniair som ni skrivit). Har den en 4-cylindrig 69-hästars motor är det
    > inte en Twinair. Twinair är en 2-cylindrig (därav namnet) turbomotor på
    > 85 hkr.
    >
    > Mvh Lars

    >

    Jodå, jag sökte på bilpriser.se och mycket riktigt, enligt dem så finns det en modell som heter 1,2 twiniair. Rätt kul faktiskt. Ännu roligare att bilhandlaren (ovan) inte ens förstår att informationen på bilpriser.se är fel.

    Kikade runt lite till på sidan och det är inte många rätt nånstans. Plus att märket snackas ner ordentligt. Eller vad sägs om uttryck som "Kvalitetskänslan är påfallande hög för att vara en Fiat "?

    Exempel på annons
    http://www.blocket.se/uppsala/Fiat_P....htm?ca=15&w=3

    Märkligt att handlarna inte ens vet vad det är de säljer. Their loss.

  • #2
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Haha japp
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Blev en anmälan till blocket de gillar inte felaktiga annonser mm.

        Click image for larger version

Name:	Sk&amp;#228;rmavbild 2016-02-24 kl. 01.00.25.png
Views:	1
Size:	33.2 KB
ID:	252017
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Lata bilförsäljare som inte orkar läsa i regbeviset utan förlitar sig på bilpriser helt. Vågar slå vad om att han knappt sett bilen. Å andra sidan får man förstå att de inte tjänar några stora pengar på den. Förtjänsten styr hur mycket man bryr sig.

          Bilpriser ska å andra sidan ha en känga i röven.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Tyvärr har vi väl de senaste åren fått in en ny inte så kul "anda" i många annonser. "GSG" - går det så går det..
            Har noterat det när jag ringt på div bilannonser
            Ringde på en laptop med rätt bra pris och för mig rätt egenskaper, men med en i7-processor jag inte lyckade identifiera. Fanns ingen som hette så!
            Ringde och frågade, "jodå det är en sån, det står här i mina papper"
            Argumentet att det inte fanns nån sån processor dög inte, samma svar igen..
            Hade man velat sälja hade man startat laptopen och kollat systeminformationen..Snabbt gjort med Win 7
            Slött...den har dessutom legat ute som tillsalu ett bra tag!
            Blev ingen affär..

            Comment


            • #7
              Det finns ett annat fenomen - dock inte så vanligt förekommande. Åke Andersson Bil AB klarar tydligen inte ta ett enkelt foto av försäljningsobjektet. Man säljer en svart Fiat Panda 4x4, men bilden visar en röd Panda Van. Det bilden använde de i en tidigare annons åxå, för en ny vit Panda 4x4. Fast allra först, den gången, hade de en suddig bild på en Panda generation 2.... http://www.bytbil.com/bilar/fiat/pan...S8DABwAFC0A__!

              Om det finns någon arbetslös ungdom på orten kanske hen kunde tjäna lite extra på att fota bilar åt Åke Andersson....

              Sedan har vi denna till synes fina, MEN otroligt fantastiskt välutrustade 05 Panda 4x4 (generation 2): http://www.bytbil.com/bilar/fiat/pan...AAYtS8DABwAA_!

              Så'na finesser på en 05 ??????
              Last edited by Bambu; 25 February 2016, 22:44.
              /Sven

              Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
              Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
              ++

              Comment


              • #8
                Här då, en 124 misstänkt lik en 127. Är det ens hans bil? Troligen inte.

                http://www.blocket.se/stockholm/Fiat...?ca=11&amp;w=3
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Skrev till personen att de är en 127..
                  Last edited by pazzo; 8 March 2016, 11:44.
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment

                  Working...
                  X