Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Freemont problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Freemont problem

    Freemont 2013: DVD-skärmen i taket har lagt av. I touchskärmen i fram i bilen står att "rear entertainment is off" och det går inte att starta den. Alla knappar i touchskärmen är gråmarkerade. Nån som vet vad det kan vara?

  • #2
    Originally posted by Hjoric View Post
    Freemont 2013: DVD-skärmen i taket har lagt av. I touchskärmen i fram i bilen står att "rear entertainment is off" och det går inte att starta den. Alla knappar i touchskärmen är gråmarkerade. Nån som vet vad det kan vara?
    Hur gick det med det här?
    Vid 2013 så var det väl 5 års garanti?
    Vänd dig till Fiat?

    Comment


    • #3
      Välkommen hit får man säga, den första Dodge.. host. hrrm.. Freemounten på forumet!
      Borde vara garantijobb ja?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by per View Post
        ...den första Dodge.. host. ...
        Ja, eller rättare sagt: Mitsubishi.
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment


        • #5
          Samma problem med min Fremont, men jag ringde Torvalla i sätra och kollade, dom sa ingen garanti på den bilen
          Min togs i trafik 27/12 2012 kan det vara skillnad på Garantin då? nån som vet ?

          Comment


          • #6
            Hej,

            Jag ska lämna in den på Fiat, de har beställt grejer för 4 veckor sedan nu men har inte fått hem de än. De skulle tydligen byta skärmen och nåt mer, det har hänt på fler. Har du garanti kvar så går det nog på den (3 år/10000 mil). Min har gått nästan 12000 mil, men det visade sig att bilförsäkringen har elektronikförsäkring upp till 12000 mil och tror det var 8år. För en gångs skull på rätt sida... Reparationen skulle kosta ca 10 000 kr, men nu blir det "bara" självrisk på 3000 kr :-))

            // Richard

            Comment


            • #7
              Samma här, vår skärm i baksätet, den som sitter i taket, lade bara av hux flux. Men försäkringen tog kostnaden, så istället för 10 000 kr (bara själva skärmen kostar 8250 kr) blir det bara 2000 kr. Mycket bra!

              Comment


              • #8
                Hej vet att det är ett gammalt inlägg men testar ändå har fått samma problem med min dvd skärm är det någon
                Som har löst detta problem ? Har sökt med ljus och lykta över internet men
                Hittar tyvärr inget mer än en film med en dodge Journey men han löste
                Det med att hans kabel satt löst det gör inte min min vän har nämligen samma
                Problem och det hände i samma veva som dom kollade nåt kablage i bilen
                Med följd att batteriet drog ur sen la dvd n av för båda oss snälla hjälp !

                Comment

                Working...
                X