Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny jobbebil..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny jobbebil..

    Efter 1,5 år med en Ducato-07 med stort skåp så tröttnade jag på förbrukningen som absolut inte vill under 1,2 och för det mesta ligger på 1.3 blandad körning. Motorväg ska vi inte prata om...

    Så jag slog till på en ny Ducato . Denna gång en skåpbil..körde hem i motvind och något snabbare än vanligt... färddatorn snackar om 0,78...!!!!

    Min gamle ville ha 1.46 samma väg efter senaste servicen..!!

    En liten bild på skönheten...

    Click image for larger version

Name:	IMG_0278.jpg
Views:	1
Size:	111.4 KB
ID:	259198
    Last edited by captainmorgan; 21 April 2016, 21:09.
    captainmorgan

  • #2
    Den är svart, ligger på sidan och har 1 strålkastare och 1 backspegel..... Förstår precis...

    Verkar ju gå snålt i alla fall. Motor?
    Last edited by Bambu; 21 April 2016, 19:24.
    /Sven

    Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
    Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
    ++

    Comment


    • #3
      Ha-ha.. vet inte hur jag vrider bilden..! Fattar inte varför den hamnar så heller..!

      Motorn är 2.3 liter 130 hästar . Var en runda på lagret ikväll och nu snackar färddatorn om 0,76..! Ska bli intressant och se hur exakt den räknar!
      Den gamla bilens färddator stämde rätt bra.
      Vet inte om detta är senaste uppgraderingen av insprutningssystem, det är åtminstone den nyaste modellen men en av de tidigaste bilarna .
      I den senaste reklamen snackas det om 0,58 men det tror jag inte på...
      Inredningen i hytten ser ut som i den gamla men kvalitetskänslan är betydligt bättre
      captainmorgan

      Comment

      Working...
      X