Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knakande framvagn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knakande framvagn

    Puntons framvagn knakar. Uppträder ibland, oftast vid krypfart och när man svänger. Det hörs inte på utsidan utan hörs och känns i bilen och genom ratten.

    Bilen är mindre än 2 år så den är nästan ny.

    Funderar på om det kan vara någon bult i framvagnen eller styrningen som inte sitter ordentligt? Har inte varit under och kollat än. Det är garanti kvar på bilen men känns meningslöst att lämna den till Hedin bil - de lär aldrig hitta något ändå.

    Ingen stor grej, men ändå. Någon som har nån idé? Ska jag lägga mig under i helgen och dra åt alla bultar jag ser, eller kan jag ställa till det?

    (Som ni säkert förstått vid det här laget är jag inte van vid att vara under bilen ;-)

  • #2
    Jag skulle ta bilen till Hedin bil.
    Hämta "tecknikern" (eller vad dom kallas) placera hen i passagerarsätet och bjuda på en åktur.
    Vad har man annars garantin till?

    Comment


    • #3
      Jag håller med föregående talare. I mina öron är det mer meningslöst att sitta och gissa här på forumet vad det kan vara när man har garanti på bilen
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Låter som övre fjäderbensinfästningen som har ett plastinlägg som kan spricka. Fjäderbenet hoppar då omkring som om något "kuggar över". Identiskt problem på MiTo:n som har samma delar (det är ju en Opel Corsa i grund och bottten). "Skitdelar från GM" fick jag höra av min verkstad. Croman har identiskt problem och där är delen märkt SAAB
        Hur som helst är det lätt åtgärdat, så dyker det upp efter garantin har löpt ut är det en billig åtgärd.
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment


        • #5
          Gå du till Hedin Bil. Bättre att det upptäcks nu än när det är försent och kan ha förstört ännu mer.

          Comment

          Working...
          X