Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt tak till min Ritmo Cabriolet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt tak till min Ritmo Cabriolet

    Var nere till garaget igår kväll och kollade till min Ritmo Cabbe som stått i garage under ca 3-4 års tid.
    Lyckades böja ett stag i själva ställningen och detta var början på slutet...
    Eller vad man ska kalla det.... Sedan blev den stående. Tyvärr
    Har plockat bort taket från bilen, detta var enklare än jag trott från början och nu står taket och väntar på att bli fixat.

    Har varit på 2 ställen här i stan(Stockholm) men inget av ställena var intresserad av att hjälpa till, var dessutom till ett annat ställen i Örebro och visade upp bilen och fick en prisuppgift på ca 25000kr för ett nytt tak.
    Visst kanske det kostar detta, det har jag absolut inget emot.. Men har förstått att det går att få det billigare. Har dessutom funderat på att skicka det till Polen där man kan få det gjort på ca 10-12000kr.

    Undrar nu, är det någon som vet, känner till, har kontakter i Sverige eller varför inte utomlands där man skulle kunna fixa detta.

    Mitt tak är ett "riktigt" tak alltså inte ett vinyl eller vad som vissa bilar hade, utan ett riktigt cab tyg.
    Har dessutom en cab ställning liggandes oxå om det skulle vara enklare än att fixa det som är original.
    Har även lyckats att få tag på den riktiga glasrutan med ram till.

    Alla tips och funderingar mottages tacksamt.

    Uffe
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    Originally posted by Fiat Abarth View Post
    Var nere till garaget igår kväll och kollade till min Ritmo Cabbe som stått i garage under ca 3-4 års tid.
    Lyckades böja ett stag i själva ställningen och detta var början på slutet...
    Eller vad man ska kalla det.... Sedan blev den stående. Tyvärr
    Har plockat bort taket från bilen, detta var enklare än jag trott från början och nu står taket och väntar på att bli fixat.

    Har varit på 2 ställen här i stan(Stockholm) men inget av ställena var intresserad av att hjälpa till, var dessutom till ett annat ställen i Örebro och visade upp bilen och fick en prisuppgift på ca 25000kr för ett nytt tak.
    Visst kanske det kostar detta, det har jag absolut inget emot.. Men har förstått att det går att få det billigare. Har dessutom funderat på att skicka det till Polen där man kan få det gjort på ca 10-12000kr.

    Undrar nu, är det någon som vet, känner till, har kontakter i Sverige eller varför inte utomlands där man skulle kunna fixa detta.

    Mitt tak är ett "riktigt" tak alltså inte ett vinyl eller vad som vissa bilar hade, utan ett riktigt cab tyg.
    Har dessutom en cab ställning liggandes oxå om det skulle vara enklare än att fixa det som är original.
    Har även lyckats att få tag på den riktiga glasrutan med ram till.

    Alla tips och funderingar mottages tacksamt.

    Uffe
    Vet inte om du har hört med http://bilsadelmakeri.se/index.html Hade mina Ritmosäten hos honom. Han finns i Storfors Värmland. / Mats
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #3
      Originally posted by alfamats View Post
      Vet inte om du har hört med http://bilsadelmakeri.se/index.html Hade mina Ritmosäten hos honom. Han finns i Storfors Värmland. / Mats
      Tror att jag såg något om det när du skrev om det.
      Tack snälla för tipset. Ska höra av mig och fråga.
      P.s är ju nära där jag växte upp
      Gammalkroppa
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment

      Working...
      X