Announcement

Collapse
No announcement yet.

KW V1 coilovers for vanlig 500 og abarth

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KW V1 coilovers for vanlig 500 og abarth

    Selger et ekstremt lite brukt sett med coilovers, laget til Fiat 500 og Fiat 500 Abarth. Disse er laget av kvalitetsmerket KW, er rustfri, og brukt ca 3000-4000km. Kan sendes til sverige!



    Annonse:
    http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html...&myad=68763302

    4000NOK eller bud pluss frakt
    93` Alfa 155
    04` Alfa 156

  • #2
    Vad händer med sportläget (knappen/inställningen) på Abarten när man byter stötdämpare/fjädrar?
    Någon har nämnt för mig att man behöver göra hjulinställning om man sänker bilen, någon som vet om det är så?
    /Micke

    500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

    Comment


    • #3
      Sportläget har inget med dämparna att göra, den gör bara styrningen hårdare och snabbare gasrespons samt ändrad motorkaraktär. Däremot bör man göra hjulinställning när man sänkt bilen ja.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Sportknappen gir kun forandret styring, mer effekt, og shiftlight slik jeg husker, og ingenting med med dempere og fjærer. Dette forandret min A500SS til det bedre! Penere utseende, bedre turn-in, mer kontant og stivere, fungerte veldig bra! Jeg kjørte de 3000-4000km uten hjulstilling uten problem, da det er få justeringsmuligheter på fiat 500.
        93` Alfa 155
        04` Alfa 156

        Comment


        • #5
          Jag måste ha fått hjärnsläpp när jag skrev det, den har ju inget med fjädringen att göra..... men då hade jag i alla fall rätt om att man bör göra en hjulinställning och som Han5y skriver så finns det väl inte så mycket att justera. Jag tror att det inte finns några justeringsmöjligheter i bak, endast fram.
          /Micke

          500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

          Comment


          • #6
            Jag hade fjor en hjulinställning för man märker nog inget när man kör men framdäck slits snabbare.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Ligger her fremdeles! :-)
              93` Alfa 155
              04` Alfa 156

              Comment


              • #8
                Det ligger her fremdeles! Førstemann til mølla
                93` Alfa 155
                04` Alfa 156

                Comment

                Working...
                X