Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emblem frågor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Emblem frågor

    Hej, jag har köpt en coupé fiat limited edition och min fråga är. Kan man ta bort emblemet på huven utan större problem? Har hört att det bara är en mutter på undersidan huven men då är det väl ett hål på huven efter? Vissa coupé har inget emblem alls. Vad kan jag göra?

  • #2
    Tjena, grattis till bilköpet!

    Ja det är en mutter på undersidan, så det blir ju ett hål kvar och en "ingjutning". Vet inte om de andra bara har spacklat upp det och målat?
    Personligen så tycker jag emblemet är snyggt, om det är missfärgat så köp ett nytt. Annars får proffsen hjälpa dig

    Mvh
    Fredde
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • #3
      Kolla i min coupe projektträd i signaturen jag tog bort emblemet för jag tycker att det blev stilrenare. Man får spackla igen hålet och lacka.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Snyggast MED emblem.

        Comment


        • #5
          Äh smäll på nåt Ferrari klistermärke över hålen bara.
          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

          Comment


          • #6
            okej tack så mycket allihopa. sjukt nice att kunna fråga folk som kan med en sån ovanlig bil

            Comment


            • #7
              Inga Ferrari-klistermärken, snälla!
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #8
                ...riktigt coolt.....not
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • #9
                  Hej!

                  En liten undran...
                  Köpte du den röda som var på Blocket nu i Maj? Killen är Italienare och har också en Ferrari samt en MG.
                  Själv så köpte jag en röd LE förra veckan (#565). Säljaren heter Anders och hade en projekttråd här.
                  Det är verkligen en väldigt trevlig, rolig bil Lycka till med bilen.

                  Med vänlig hälsning Mats

                  Comment


                  • #10
                    jajamensan! riktigt trevlig person. känner du honom? jag skulle jättegärna vilja ta del av alla användbara trådar om coupe. jag har #325 LE. man tackar! du med

                    Comment


                    • #11
                      Nej, känner inte honom men var och tittade på bilen. Tycker att du ska behålla emblemet på motorhuven

                      Comment


                      • #12
                        varför köpte inte du bilen? :O ja jag ska nog det

                        Comment


                        • #13
                          Hej!

                          Jag har haft problem med att logga in här...
                          Jag hittade en annan Coupé Fiat som jag köpte...

                          Comment

                          Working...
                          X