Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat punto -00 som skakar och dör

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat punto -00 som skakar och dör

    Min sambo har en fiat punto -00 som nu har börjat skakan ga ska rejält vissa stunder. Främst när man ligger på motorvägen i ca 120. Sänker man farten till 90 så brukar det sluta. Men inte alltid. Det skakar och låter som om hela bilen ska flyga i luften. Men det sjukaste är att det för ju inte de hela tiden. Utan bara ibland. Och har man väl sänkt farten och blivit av med problemet så kan man öka farten igen utan några skakningar. Och nu senaste tiden så har den börjat dö helt plötsligt. Inget motorstopp eller nåt. Man kan ligga på 2000 varv och motorn bara dör. Någon som kan hjälpa mej med problemet? Nån kanske varit med om det själv och vet vad som är fel.

  • #2
    Du har skapat två trådar med samma innehåll men jag svarar här. Har du gjort någon felsökning och vad i så fall? Jag hade börjat med att kolla tändsystemet.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Jo ja vet. Skrev först i "allmänt" innan jag kom på att frågan kanske passade bättre här. Nej ja har inte gjort nån felsökning än. Måste man till en verkstad för det eller funkar "vanliga" felsöknings dosor som varannan Svensson har hemma?

      Comment


      • #4
        När servades den senast? Kolla skicket på tändstift, tändkablar och tändspolen.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment

        Working...
        X