Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny med Fiat och på forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny med Fiat och på forumet

    Som rubriken säger.....
    Funderar på en 16v turbo så behöver info om var hur och bäst och sämst gällande delar, trim mm
    Ny med Fiat och på forumet 😎
    All info mottages tacksamt

  • #2
    Grattis till bilköpet och välkommen till forumet men är det verkligen nödvändigt med tre trådar i olika avdelningar med samma fråga? Kolla sticky tråden coupe info och som du redan fått svar på börja att läsa igenom Fuels 16vt tråd.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Men oj vad det kan bli tokigt då.....
      Finns det inte rum för misstag här så får jag väl lägga upp trådar på nått annat forum!!!

      - - - Updated - - -

      Förresten så läs tråden och bedöm själv om informationen jag söker finns där....

      Comment


      • #4
        Klart det finns rum för misstag men jag tycker att samtliga trådar handlar om samma sak och du har hunnit skapa tre stycken innan du hunnit få svar på någon av de. Jag förstår att man är entusiastisk när man köpt ny bil och vill göra saker med den men tro mig svar du letar efter finns på forumet om du söker. När du har varit med ett tag ska du se att det kommer upp nya användare precis som du som reggar sig och ställer samma fråga som besvaras om och om igen.

        Ta inte illa upp, du är jättevälkommen hit och du kommer få svar om du är mer specifik vad du vill uppnå och framförallt när du läst det som vi redan skrivit om och kan ställa motfrågor. Nuvarande fråga låter lite som hur långt är ett snöre?

        Vänligen,
        Almir
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Känner att du kan dra saker i långbänk.....
          Är du ordningsman här på forumet så förstår jag att du fyller ett syfte om inte så ser jag inte anledningen att kommentera annat än det som frågan gäller.

          Comment


          • #6
            Almir försökte bara vara trevlig och hjälpa dig. Det blir lättare för de duktiga här på forumet att svara på dina frågor om du specificerar vad du är ute efter. Säg att du vill ha en ny turbo, då är det lättare att räkna upp alternativ.

            Välkommen btw!

            Tillägg: Förresten, köpte du den svarta 16vt?

            Mvh
            Fredde
            Last edited by Fredriksda; 1 July 2016, 14:23. Reason: Vilken bil?
            Kör just nu:
            Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
            Fiat Coupe 20VT Plus - 99
            Fiat Barchetta - 96
            Fiat 127 1,05L - 77
            Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

            Comment


            • #7
              Click image for larger version

Name:	Skärmavbild 2016-07-01 kl. 15.32.38.png
Views:	1
Size:	81.5 KB
ID:	252387 Hej Å välkommen, som du ser här på bilden så står de Moderator.. om 84:an!
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #8
                Originally posted by mtiv.se View Post
                Känner att du kan dra saker i långbänk.....
                Är du ordningsman här på forumet så förstår jag att du fyller ett syfte om inte så ser jag inte anledningen att kommentera annat än det som frågan gäller.
                Ordningsman är att ta i men jag är en av moderatorer på forumet och jag läser alla trådar som skapas. Jag menade inget illa mot dig och jag välkomnar dig och alla andra som vill prata Fiat eller annat i offtopic delen. Jag tycker ändå att vi på detta forum är mindre restriktiva jämfört med andra bilforum där trådar låses direkt eller i värsta fall raderas.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Hej Fredde
                  Förstår hur det ligger till.....
                  Bytte till mig den svarta ja, den funkar bra men den behöver justeras så den svarar lite bättre men får bli ett projekt till vintern då jag får se över bromsar och drivlina samt se hur motorn mår om det är nått att trimma.
                  testar hur den går nu i sommar och justerar till nästa sommar.
                  Vet du någon som kan chippa om boxen eller där jag kan beställa?
                  HG

                  Comment


                  • #10
                    Okej trevligt! Jag tillhör inte en av de duktiga, jag är nästan nybörjare

                    Jag vet att Freddan brukar gå igång när trimning nämns dock
                    Kör just nu:
                    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                    Fiat Barchetta - 96
                    Fiat 127 1,05L - 77
                    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                    Comment

                    Working...
                    X