Announcement

Collapse
No announcement yet.

Freemont - Handsfree system loading... när jag går in i phone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Freemont - Handsfree system loading... när jag går in i phone

    Hej

    Nybliven ägare av en Fiat Freemont -13.
    Har den stora skärmen fram och kan inte ansluta mobilen, när jag trycker på PHONE så söäger den bara "HAnds-free system loading.." sedan händer inget.

    I mobilen kan jag se uconnect under blåtandsenheter, men kan inte ansluta.
    Någon som vet lösning på detta?

    Jag har googlat runt lite och koppla ur batteriet kan tydligen hjälpa men då kan samtidigt andra enheter i bilen tappa minnet som inte är bra... Eller?
    Finns det ingen gömd meny där man kan starta om hela skärmen/blåtand etc?

  • #2
    Hej och välkommen hit. Vi har inte så många Freemont ägare här men vi kan försöka hjälpa dig. Jag läste om problemet du upplever och för vissa löser det sig när man kopplat ur batteriet precis som du säger medan andra har fått sina enheter utbytta av Fiat. Det finns också en gömd meny där man kan göra en fabriksåterställning men bara på uconnect2 och inte på första generationen. När du fått igång den så rekommenderar jag en uppdatering som du gör själv http://chrysler.ptcmanaged.com/query...=en&brand=Fiat

    Det värsta som kan hända när du kopplat ur batteriet är att du behöver mata in koden till stereon och sällan ens det. Min bil sparar alla inställningar förutom klockan och datum.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Tack för svar och engagemang!
      Den gömda menyn, hur kommer jag åt den? (jag har hittat en gömd meny med både temp upp o ner knapparna + defrost vindruta) men där kan jag inte göra något som hjälper detta problem.
      Hur vet jag om jag har uconnect2? (Antagligen har jag inte det?)

      EDIT: googlade lite, nej Uconnect2 har jag inte...
      Last edited by AoZ; 8 July 2016, 09:51.

      Comment


      • #4
        Du är rätt ute med knapparna. Jag hade kopplat ur batteriet och uppgraderat uconnect enligt länken i mitt tidigare inlägg. Antar att uconnect är lika buggig som gamla blue and me som jag har i min bil men då räcker det att slå av tändningen. Många med samma problem men ingen lösning av Fiat. Vissa har fått enheten utbytt men den buggar ur ändå. Antar att telefoner ligger steget före.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Jag lämnade in bilen på AR-bil i sthlm och de bytte ut handsfreemodulen, nu fungerar allt som det ska.
          Kostnaden tog bilfirman jag köpte bilen av på sig, men omkring 7k tror jag.

          Comment


          • #6
            Slutet gott allting gott... skönt att det löste sig.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment

            Working...
            X