Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eninge Swap Fiat Uno.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eninge Swap Fiat Uno.

    Hejsan, har en Fiat Uno som jag funderar på att byta motor i till något lite större och roligare.
    Har sett en kille som får i en motor från Fiat Coupé (190 hk) men detta motor är dyr och svår å få tag i.
    Såg nu på Blocket att det ligger ute en VW Lupo med 520 hk i sig. En 1,8T motor.

    Jag vet att allting går med rätt kunskap å tid, men vad tror ni om en T4 från Volvo S40 i min Uno? Eller en 2,3T från Saab 9000?
    Ge mig gärna förslag på motorer som kan tänkas få plats i mitt lilla motorrum

    Tack.

  • #2
    Om du är beredd att göra så stora ändringar som att byta hela drivlinan till något från en annan bil så är det nog enklast att bara mäta på donatorbilen så har du måtten. Sätter du motorn i bak som en Clio med V6:a så har du hur mycket plats som helst. Fantasin sätter gränsen. Lycka till!
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment

    Working...
    X