Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autolounge världsrekordförsök

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Håller ändå med. Det är så jävla synd!
    När det för en gångs skull händer nåt för Fiatar är det ett idiotupplägg såklart. Funderade ett tag på att åka dit ändå o bara hänga i närheten, kanske vill de t.o.m ta med en Argenta gratis.. Det är bara under min värdighet att betala en massa pengar för inget, som en idiot, när man t.ex ses på Skokloster 1a maj helt gratis. Eller fikar på Röda Sten Gbg.

    Apropå det, en fika på Röda Sten Gbg kanske?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Sitter i bilen på väg till Gbg nu. 6 timmar tlc i går och regn i dag, suck. Hon var blank en stund i garaget iaf

      Jag väljer spåret "kul att det händer något" och sväljer att artisterna kanske inte är värda pengarna för mig heller.

      Den som driver Autolounge är den mest entusiastiska Fiat/Alfa handlare jag har hört talas om under de år jag har kört italienskt, och jag stödjer gärna eventet bara därför.

      Jag hoppas vi ses, ser ni en röd Marea kom gärna och hälsa.
      Henrik
      Fiat 500e -15
      *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
      Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
      Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
      *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

      Comment


      • #18
        Originally posted by per View Post
        Håller ändå med. Det är så jävla synd!
        När det för en gångs skull händer nåt för Fiatar är det ett idiotupplägg såklart. Funderade ett tag på att åka dit ändå o bara hänga i närheten, kanske vill de t.o.m ta med en Argenta gratis.. Det är bara under min värdighet att betala en massa pengar för inget, som en idiot, när man t.ex ses på Skokloster 1a maj helt gratis. Eller fikar på Röda Sten Gbg.

        Apropå det, en fika på Röda Sten Gbg kanske?
        Precis min tanke.

        Jag förstår att inget är gratis och jag hade gärna betalat för administrationskostnaden till Autoloungen men inte för dansband och diplom när man deltar i försöket.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #19
          302 Fiat i karavan runt Kungsbacka måste ju vara den största Fiat-träffen i Norden någonsin...!
          captainmorgan

          Comment


          • #20
            Har herr Kapten några bilder??
            /Sven

            Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
            Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
            ++

            Comment


            • #21
              Originally posted by captainmorgan View Post
              302 Fiat i karavan runt Kungsbacka måste ju vara den största Fiat-träffen i Norden någonsin...!
              Inte illa alls!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #22
                Här är en liten länk ifrån försöket: http://teknikensvarld.se/svenskt-var...at-500-322213/
                Last edited by Fredriksda; 9 August 2016, 14:21.
                Kör just nu:
                Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                Fiat Barchetta - 96
                Fiat 127 1,05L - 77
                Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Fredriksda View Post
                  Här är en liten länk ifrån försöket: http://teknikensvarld.se/svenskt-var...at-500-322213/
                  Vad roligt att det uppmärksammades av en biltidning. Det var kul att vara med och köra i kortegen (eller sitta i bilkö som resten av familjen tyckte) även om vi tappade bort den efter ett tag. Den vi följde efter hittade inte heller i Kungsbacka.

                  Lasse Kronér är rätt underhållande som konferencier och även fast han först kallade Marean för en Audi, sade han strax efter att audiförare är bra dumma i "hövve" i alla fall

                  Sten & Stanley missade vi, barnen tjatade om Liseberg istället.

                  Diplom och snygg klocka fick vi i alla fall och Marean gick hur bra som helst hela resan. Sen ligger man ju inte och smiskar i vänsterfilen direkt med 1,6 motorn utan körglädjen består mer av låg bensinförbrukning och stort bagage.

                  Förstår att Greger vill hålla liv i sin
                  Henrik
                  Fiat 500e -15
                  *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                  Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                  Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                  *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                  Comment

                  Working...
                  X