Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kompression 20vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Idag fick jag det nya grenröret från tyskland och det var ju självklart fel.
    Beställde detta och fick ett för 4 cylindrig motor. Så har jag beställt fel eller är det dom som skickat fel?
    Kan ju inte tyska men har google översatt det och det verkar vara till 20vt som bilderna visar.
    http://www.ebay.de/itm/Fiat-Coupe-2-...kAAOSwcBhWVn94

    Comment


    • #17
      Bilden visar det till 20V Turbo ja, men vill varna lie för det grenröret. Det har väldigt ofta spruckit i skarvarna och har inget vidare anseende t.ex. på FCCUK.ORG. Kontentan brukar bli att original håller bäst samt har bättre flöde med för den delen.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Men orginalet har spruckit för andra gången nu och vill inte svetsa det igen. Har dom förstärkt orginalet?
        Har du någon länk till ett som jag kanske kan köpa?..

        Comment


        • #19
          Originally posted by *DIMMAN* View Post
          Men orginalet har spruckit för andra gången nu och vill inte svetsa det igen. Har dom förstärkt orginalet?
          Har du någon länk till ett som jag kanske kan köpa?..
          Kolla in http://www.scara73.com/web1/en/fiat/...i-scarico.html
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #20
            Tittade såg inga priser har letat runt lite på original men det verkar kosta mer än dubbelt så mycket och scara priserna misstänker jag kostar minst 10k.
            Mitt original har spruckit lite går att svetsa såklart men har det börjat så kommer det igen, och jag vet att många har bytt grenrör genom åren på sina original grenrör.
            Jag tänker absolut inte lägga så mycket pengar på grenrör. Har redan lagt ut ca 15k med grenröret som jag beställde och fick hem fel.

            Comment


            • #21
              Originally posted by *DIMMAN* View Post
              Tittade såg inga priser har letat runt lite på original men det verkar kosta mer än dubbelt så mycket och scara priserna misstänker jag kostar minst 10k.
              Mitt original har spruckit lite går att svetsa såklart men har det börjat så kommer det igen, och jag vet att många har bytt grenrör genom åren på sina original grenrör.
              Jag tänker absolut inte lägga så mycket pengar på grenrör. Har redan lagt ut ca 15k med grenröret som jag beställde och fick hem fel.
              Var också lite fundersam runt prisbilden för Scara, letar till 16vt, någon som har koll?

              Comment


              • #23
                Hi, my name is Enrico, I'm sorry but this is out of sale :-(

                Ing. Enrico Scaravelli
                SCARA73

                Detta var för min 20vt. Vet dock inte om dom säljer till din rhson..

                Comment


                • #24
                  Originally posted by Freddan72 View Post
                  Maila honom om pris.
                  Har gjort det nu men tänkte om det var någon som visste på rak arm, uppdaterar med pris��

                  Comment


                  • #25
                    565€ +frakt var mycket men helt ok...

                    Hi Jonas my name is Enrico
                    The best one is the high model and price is 565 euro + delivery to you in stainless steel 310S

                    Comment


                    • #26
                      Så nu har vi hällt i lysfotogen i kolvarna och det rann igenom på samtliga efter 2 dagar. Ska det rinna igenom eller ska det vara helt tätt? Kolvringar som behöver bytas?

                      Comment


                      • #27
                        Låter normalt. Har iofs aldrig hört talas om just det testet!
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #28
                          vad är normalt? Att det rinner igenom eller att det ska vara tätt?

                          Comment


                          • #29
                            Menar att det nog inte är helt tätt som om det satt gummiringar?
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #30
                              Så med andra ord ska det rinna igenom. Fan alltså inte kul när man inte vet vad som kan vara fel eftersom ventiler och allt var OK. Hoppades att det var någon ventil som skulle vara dålig ju. Jag byter kolvringar också sen får det vara bra. Hoppas att det blir bra annars slår jag sönder bilen Tur att jag inte behöver betala arbetskostnader annars hade det blivit reservdelsbil..

                              Comment

                              Working...
                              X