Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Alfa igen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Auto Alfa igen

    Vill åter igen passa på och skriva en nästan lyrisk recension ang dessa fantastisk killar i Göteborg.

    Var nere den 1:a September för att dessa killar skulle hjälpa till med att först och främst byta kamrem på min Coupe 20VT. Ex Hr Karlsson.

    Vill passa på att berätta hela historien,

    När jag köpte bilen i våras efter en del betänketid så visste jag att både kamrem och koppling var tvungen att åtgärdas, dock inte samtidigt men inom en inte alltför lång tid.
    Kollade upp med priser i Stockholmsområdet och kopplingen skulle kosta runt 10-15" och kamrem mellan 14-20".
    Införskaffade material själv med hjälp av bäste Morgan på Meca i Bandhagen, som är en klippa på att nosa upp saker som är svårt att få tag på eller om man inte vet var man ska vända sig.
    Nog om detta, i April körde vi ner till GBG över dagen och AutoAlfa fixade kopplingsbytet på en dag, och till en kostnad av ca 4500-5000.

    Hade dock ett litet problem som kvarstod, pedalen stundtals fastnade i botten och fjädrade inte tillbaka.
    När vi åkte ner i början av Sep så berättade jag för AA att detta skett och den inte varit 100% sedan förra gången, samt att jag berättade att vätskan i behållaren inte stannade kvar, utan varit tvungen att fylla på ett par gånger.

    AA berättade att man skulle behöva byta packningarna i cylindern och att detta var något som dom hade liggandes.. Kort sagt.. Detta gjordes.
    Sedan visade det sig att remmen i kamremssatsen var fel längde, men dessa suveräna killar hade en liggandes på hyllan, så voilà ... Inga problem där.
    Så, med kamrem bytt inkl vattenpump, renovering av cylinder, byte av bromsok och klossar bak (som jag hade nya med) samt olja och filer bytt går nu silverpilen som en pärla och som ett skott.
    Man tog ut bilen på en provtur för att säkerställa allt är i perfekt ordning.

    Allt detta gjordes till en kostnad av 6500kr.

    Har ärligt talat inte ord nog att beskriva hur fantastiska dessa killar är.
    Skulle kunna ärligt åka ner till GBG varje gång något behövs göras och ta in på hotell och ta helg där och fortfarande komma billigare undan.

    Av en skala i betyg på 1-10 så kan det bara bli 10+ och hatten av
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    Bra att du uppmärksammar lysande service.
    Hatten av för er båda.

    Ska byta kamrem nästa år.

    Med vänlig hälsning
    Goran
    Sportbilshistoria:
    12-16 Coupé Fiat 20VT -98
    08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
    06-10 Porsche 924 N/A -83
    01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
    97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

    Comment


    • #3
      Jag ska också utnyttja dessa grabbar när kamrem och sådant ska bytas. Verkar helt klart värt att dra till Gbg för detta!
      Kör just nu:
      Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
      Fiat Coupe 20VT Plus - 99
      Fiat Barchetta - 96
      Fiat 127 1,05L - 77
      Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

      Comment


      • #4
        Haha bra där!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment

        Working...
        X