Announcement

Collapse
No announcement yet.

Panda 4x4 -88

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Panda 4x4 -88

    Råkade köpa mig en Panda 4x4 i höstas.
    Den har stått ute under ett träd sen den inte gick igenom besiktningen 2003. Men nu i måndags så rullade den glatt igenom bilprovningen igen så nu transporterar den mig till jobbet på ett mycket trevligt sätt.
    Lite taskig tomgång än så länge men jag hoppas att jag ska kunna lösa detta vart efter.

    Planerar även för att jag måste byta olja i växellåda, har förstått att dom är lite känsliga för detta och att det måste vara någon speciell kvalli-sort på det. Tips mottages tacksamt.

    Låter endel om urtampningslagret med så jag lär väl få byta det med vart efter, får gå ett tag till innan jag ger mig på det.

    Bilderna är ifrån när jag fick hem den, dock ser den ur precis likadant idag. Har inte tvättat den nått för jag gillar mossan som den har.




  • #2
    Har en fråga som jag hoppas att ni fiat-experter kan svara på. Vid tändningslåset så sitter det en liten svart knapp. Vad gör denna? har inte lyckats hitta vad den gör nämligen.

    Comment


    • #3
      Tryck in den och vrid nyckeln förbi stoppläget så slås parkeringsljuset på och du kan ta ut nyckeln och låsa bilen.
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        ...samt lyssna på radio utan tändningen påslagen.

        Grattis o välkommen!
        En tvätt är den väl värd ändå..?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Beträffande kopplingsljudet. Vet inte om det är samma problem med Fire-motorn (antar att den har den) som Unos klassiska...
          Min förra Uno lät hemsk på kopplingen/lagret när jag köpte den. Där hade urtrampningslagret nött igenom fjädrarna på kopplingen så båda var kassa.
          Vette katten hur länge föreg. ägare kört med trasigt lager. Men som vanligt när man ändå river bör man byta båda sakerna?

          Röstar också för en tvätt så man får se före/Efter bilder.
          Fiat Punto Easy 1.2 -13
          Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

          Comment


          • #6
            Nu har den rullat en tank och går bättre och bättre känns det som.
            Men det får bli att beställa koppling och byta den helt enkelt. Får väl även lyxa till det med en ny kamrem och nya motorfästen.

            Angående tvätten så får vi se hur det går. Har lite delade meningar här hemma men jag gillar min lilla "gråsten" väldigt mycket som den är. Har andra bilar som är blanka och fina, men det är tyska. =)

            Comment


            • #7
              Tja det är ju en liten investering du köpt in dig på, de går bara upp i värde. Värd att hålla i skick!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment

              Working...
              X