Announcement

Collapse
No announcement yet.

WOOPWOOP Min Panda 4x4 TA ska få CHIPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WOOPWOOP Min Panda 4x4 TA ska få CHIPS

    Nuni jädrar. Jag har beställt en effektbox!

    Min panda närmar sig 9000 mil. NIOTUSEN! Jag ansvarar för dryga 6000 av dem. Det har varit löjligt problemfria mil. I princip.

    Men eftersom jag och min panda pressar dryga 2-300 mil per månad, nästan uteslutande landsväg med tonårsbarn i bilen, har jag börjat snegla på Lancia Delta och vi känner båda (det är jag nästan säker på) att det är dags för lite spänning i vardagen.
    (Jo, det funkar, nej, det är inte särskilt bekvämt, nej, Panda 4x4 TA är INTE en optimal landsvägskryssare, men jag kan inte låta bli att gilla den. På samma sätt som man gillar en ettrig och supercharmig hund)

    Boxen är från "racechip". Den var billig, deras webb var föredömligt optimerad för smidig konvertering (är svag för sånt) och en snabb googling visade att racechip tydligen är "skiten" bland Sveriges mest hängivna Kia-entusiaster.

    Racechip hävdar att effekten hamnar runt 103hk samt vridet på 175nm. Jag hävdar att Pandis ska vara glad om hen startar när jag försökt plugga in rackartyget.
    På fredag verkar den komma!
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

  • #2
    Spännande! Hoppas ni slipper rabies & andra biverkningar hos hunden.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Dags för en snabb uppdatering va?
      Boxen kom föredömligt snabbt till min närmaste Ica-handlare. Tyvärr tappades informationen om att den fanns att hämta just där bort i administrationen mellan dhl och postnord, så jag fick veta det i torsdags.

      Nåväl - fint förpackad Box och trevlig service men kanske lite skakiga instruktioner. (extremt tydliga men helt felaktiga)
      Efter lite youtubande lyckades jag iaf hitta anslutningarna till luft samt turbo och kunde plugga in boxen. Och pandis startade!

      Har bara gjort en kort provkörning i stadstrafik, men märker en tydlig skillnad i motorns karaktär. Inte lika ettrig och med en större kraftknuff från 3500 - 5500 rpm. Måste köra mer men OM det första intrycket stämmer kan det vara optimalt för landsvägskörningar, där problemet varit att turbon puffar igång på riktigt nånstans runt 90km/h och sen vill ösa på - momentan förbrukning runt litern i jämn motorvägsfart 110-120 km/h har varit svårt att undvika.
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        Kul att höra, men jag sitter nu och dreglar efter MER information! Berätta om dina erfarenheter när du kört lite mer.
        /Sven

        Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
        Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
        ++

        Comment


        • #5
          Dölj boxen på bes. bara så du inte behöver trassla me förklaringar å ta bort den..

          Originally posted by jeper View Post
          Dags för en snabb uppdatering va?
          Boxen kom föredömligt snabbt till min närmaste Ica-handlare. Tyvärr tappades informationen om att den fanns att hämta just där bort i administrationen mellan dhl och postnord, så jag fick veta det i torsdags.

          Nåväl - fint förpackad Box och trevlig service men kanske lite skakiga instruktioner. (extremt tydliga men helt felaktiga)
          Efter lite youtubande lyckades jag iaf hitta anslutningarna till luft samt turbo och kunde plugga in boxen. Och pandis startade!

          Har bara gjort en kort provkörning i stadstrafik, men märker en tydlig skillnad i motorns karaktär. Inte lika ettrig och med en större kraftknuff från 3500 - 5500 rpm. Måste köra mer men OM det första intrycket stämmer kan det vara optimalt för landsvägskörningar, där problemet varit att turbon puffar igång på riktigt nånstans runt 90km/h och sen vill ösa på - momentan förbrukning runt litern i jämn motorvägsfart 110-120 km/h har varit svårt att undvika.
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #6
            Hejhej! Nuså har jag hittat lösenordet till forumet och kan svara! Ett längre redovisning kommer strax, men kortfattat så blir pandan ett litet gtitroll i normalläge och mogen i ecoläge. Landsvägskörning betydligt trevligare med mer fart vs förbrukning. Men ren snålkörning dock mer tveksam.
            Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
            Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
            Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
            http://fiatpanda.wordpress.com/

            Comment


            • #7
              Originally posted by pazzo View Post
              Dölj boxen på bes. bara så du inte behöver trassla me förklaringar å ta bort den..
              Glömde den detaljen. Kom på det när jag såg att de stod tre personer under huven ett ganska bra tag. Inga anmärkningar, och ingen sa något, men de hade kopplat bort anslutningarna. Vet inte hur jag ska tolka det faktiskt..
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment

              Working...
              X