Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 25 of 25

Thread: Fiat Coupe 16vT 4x4

Registered User
    Då var den historien klar.
    I förra veckan bestämde sig en lasbilschafför att byta fil på Essingeleden, och där råkade jag vara.
    Bilen är ca 3 dm samlare nu. En Fiat är inte så rolig att åka i på tvären framför en Volvo fmx grus lastbil.

Om någon är intresserad av att bygga en fyrhjulsdriven coupé så kan jag försöka ta reda på vilken skrot den går till.
    Drivlinan är fortfarande hel. Jag körde bilen från Norrtull till Arlanda efter krocken.
    Lite trångt att sitta i förarstolen bara.....

Mvh Eric

20vT pazzo's Avatar
    Stock ön -iMac Retina 5K, 27 tum/ iPhone5S/64Mb............................ [ 2600 i-lägg ]
    Fan va tråkigt - tur att du klarade dig..
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Shit, bra att du klarade dig!
    Tur att Fiat ändå byggde in lite säkerhet i bilarna redan då.
    Last edited by per; 20th November 2018 at 11:13.

Stressfläkt åt folket ! TurboB's Avatar
    Otroligt dramatiskt och tråkigt. Du hade lite änglavakt!
    Jag har som du vet en frisk komplett kaross om du skulle ångra dig med skroten.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -93 trackdaybil, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 blå säljobjekt, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Power Junkie Freddan72's Avatar
    Quote Originally Posted by Ericl View Post
    Då var den historien klar.
    I förra veckan bestämde sig en lasbilschafför att byta fil på Essingeleden, och där råkade jag vara.
    Bilen är ca 3 dm samlare nu. En Fiat är inte så rolig att åka i på tvären framför en Volvo fmx grus lastbil.

Om någon är intresserad av att bygga en fyrhjulsdriven coupé så kan jag försöka ta reda på vilken skrot den går till.
    Drivlinan är fortfarande hel. Jag körde bilen från Norrtull till Arlanda efter krocken.
    Lite trångt att sitta i förarstolen bara.....

Mvh Eric
    Skönt att du klarade dig.

Jag är intresserad av bilen. Hör av dig via pm.