Announcement

Collapse
No announcement yet.

Körkort (MC)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Körkort (MC)

    Tänkte mest skriva av mig lite, men undrar om någon vet varför det ska vara såhär?!

    Håller på med körkort A - tung hoj. Jag har inte någon annan mc-behörighet sedan innan utan började från scratch förra sommaren. Detta innebär att jag först och främst måste ha fyllt 24år för att få skriva och köra upp.
    Riskutbildningens båda delar är nu avklarade och får vänta ett par månader innan jag fyller.
    Jag vill gärna vara tidigt ute så man får sina tider och ringde redan i januari och ville boka in uppkörningen och teorin. Då fick jag som svar att det går inte att boka förrän riskutbildningen är klar. Okej får väl vänta då, tänkte jag.

    Nu när jag är klar, så ringde jag kundtjänst där jag får förklarat för mig att jag inte kan boka uppkörningen förrän teorin är Godkänd! Men vad i helvete?! För B-kortet så var det bara att boka in allt på ett bräde, fick gjort teorin och uppkörningen samma dag. Detta innebär ju att det är i princip helt omöjligt att få körkortet samma dag som man fyller.. Om man har riktig otur så finns det säkert inte tider inom en kort tidsram heller. Halva sommaren lär ju fan gå innan det där kortet är tillhanda.

    Nu får jag ju dessutom ta ledigt 2 halvdagar också, för att få ihop det. Så fruktansvärt trött blir jag.

    Over and out.
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99
Working...
X