Announcement

Collapse
No announcement yet.

Läcker in från taket.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Läcker in från taket.

    Passar på att dra i vägen fråga till när jag ändå håller på.
    Jag har ett problem med att det läcker in vatten i kupen från taket då det regnar.
    Misstänker att det är det är de svarta gummi listerna som sitter på taket ovanför dörrarna som är otäta

    Är det någon som vet hur dessa sitter fast och om det möjligen kan vara de som är boven i dramat?
    Last edited by Matte Slusk; 28 May 2017, 21:43.

  • #2
    Listerna sitter med små plastclips. Du får loss listen genom att lyfta den försiktigt uppåt. Börja i ett av hörnen. Du kan också skjuta hela listen bakåt. Då sitter clipsen kvar. Om det läcker under listen har du förmodligen rost i taket, för det finns inget som kan läcka där annars.

    Har bilen taklucka? Annars kolla framrutan så att listan är tät där.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Tack för hjälpen.)
      Då skall jag prova att dra listerna bakåt det kanske läcker där clipsen sitter fast i tacket.
      Provade att bända lite försiktigt med en mejsel som tur var fortsatte jag inte med det
      Takluckan har jag tejpat för.
      Läckaget har resulterat i att vinylen på innertaket vid förarsidan har släppt får väl försöka limma dit med nån typ av spraylim.
      Till saken hör att bilen är i stort sätt rostfri förutom tacket, så hon har nog inte fått den kärlek hon förtjänar

      Comment


      • #4
        Originally posted by Matte Slusk View Post
        Tack för hjälpen.)
        Då skall jag prova att dra listerna bakåt det kanske läcker där clipsen sitter fast i tacket.
        Provade att bända lite försiktigt med en mejsel som tur var fortsatte jag inte med det
        Takluckan har jag tejpat för.
        Läckaget har resulterat i att vinylen på innertaket vid förarsidan har släppt får väl försöka limma dit med nån typ av spraylim.
        Till saken hör att bilen är i stort sätt rostfri förutom tacket, så hon har nog inte fått den kärlek hon förtjänar
        Jag har nu kollat upp dräneringslangarna från luckan och konstigt nog var de inte igensatta.
        Efter många om och men fogade jag igen skiten.
        Jag upptäckte också att dämpmattorna under förarsidan och passagerarsidan var duktigt mögelangripna, så de åkte ut!

        Comment

        Working...
        X