Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpes: Bromsokshållare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpes: Bromsokshållare

    Någon som har en ok-hållare till frambromsarna som passar en Marea 20V? Har letat som en galning på skrot osv, men finns ingen att uppbringa.
    Råkade dra sönder gängan till en av glidbultarna...
    Eller ingen i närheten av Göteborg som har detta verktyget som kan tänka sig hyra ut?
    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve...ok-2000030995/

    Annars köper jag ett så kan jag hyra ut sen om någon råkar ut för samma missöde...
    Bilar i garaget:
    Fiat Marea 155 20V - 1999 (Liket!)
    Fiat Freemont AWD Diesel - 2015
    Nissan Sunny 1.6 16V - 1992
    Ford Mustang GT - 2007

  • #2
    Är väl samma som till Tipo 2.0..? Kan finnas..!
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Glidbultar är standarddetaljer. Det är väl Girling, Lucas. Det kan du beställa på Autoexperten eller MECA om det inte t.o.m. finns på lager i butiken.
      Om du inte vill beställa på eBay eller har nån broms- och kopplingsservice i stan.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Det är inte gängan på glidbulten som pajat, det är gängan i okhållaren..
        Bilar i garaget:
        Fiat Marea 155 20V - 1999 (Liket!)
        Fiat Freemont AWD Diesel - 2015
        Nissan Sunny 1.6 16V - 1992
        Ford Mustang GT - 2007

        Comment


        • #5
          Fel av mig. Kollade på min egen Marea som står i garaget för service just nu. Det den modernare generationen ok, som jag kallar "Bosch-ok".
          Autoexperten: Styrbussningssats med bult Art.nr.: 37-1306X Pris (inkl. moms) 200,00 kr

          Trist med den gängan.
          Jag har inte så bra koll på den här nya generationen bromsar och har därför inget liggande.
          Enligt MECA så är det samma bromsar på Alfa 916 GTV 2 liter, Bravo HGT, sena Multipla, Marea och Coupe med 1.8 liters sug-motorn.
          Tycker det borde gå att hitta på skroten. Verkar vara år -99 och framåt som gäller.
          Kan du gå upp i dimension, borra ur och gänga nytt? Hellre än att mecka med nån gängreparationssats.
          Last edited by TurboB; 15 June 2017, 11:33.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #6
            Jag köpte biltema satsen, funkade hur bra som helst. Så drar nån sönder glidbultsgängan så vet ni var det finns ett kit..
            Bilar i garaget:
            Fiat Marea 155 20V - 1999 (Liket!)
            Fiat Freemont AWD Diesel - 2015
            Nissan Sunny 1.6 16V - 1992
            Ford Mustang GT - 2007

            Comment

            Working...
            X